منوی دسته بندی

3 زبان برنامه نویسی که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب سایت باید بشناسید

توسعه دهنده وب؛ چهره توسعه وب در طول دو دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. به ویژه زمانی که حرکت به سمت تبلت ها و تلفن های هوشمند به عنوان دستگاه های اصلی برای کار کردن. و برقراری ارتباطات، همه ساله در حال تغییر است.

با وجود این که اپلیکیشن های تلفن همراه این روزها برای بسیاری از برنامه نویسان و کاربران موبایل جذابیت بسیاری پیدا کرده است. وجود وب سایت ها و سامانه های مختلف هنوز برای اکثر فعالیت های اداری. دورکاری و همچنین سایر عملکردهای حرفه‌ای ضروری هستند و همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را دارند.

دلیل این محبوبیت آن است که در پشت جذابیت توسعه برنامه های تلفن همراه. توسعه وب عنصری اساسی است که اکثر فناوری های مدرن و اینترنت را هدایت می کند.

به دلیل اهمیت زیاد توسعه وب و بازار کار جذابی که برای برنامه نویسان این حوزه وجود دارد. در این نوشتار قصد داریم که شما را با 3 زبان برنامه نویسی مورد نیاز برای فعالیت در این عرصه آشنا نماییم.

یک توسعه دهنده وب بایستی با چه زبان های برنامه نویسی آشنا باشد؟

 توسعه وب یکی از آن دسته کارهایی است که اگر خواهان انجام دادنش هستید بایستی در چند زبان برنامه نویسی به تسلط کافی رسیده باشید. توسعه دهندگان وب معمولا با فرصت های شغلی جذابی مواجه هستند. همین موضوع باعث شده که این روزها بسیاری از افراد با توسعه ی مهارت های برنامه نویسی خود برای رسیدن به این تخصص تلاش نمایند.

اما این که یک توسعه دهنده ی وب بایستی به کدام زبان های برنامه نویسی تسلط داشته باشد. سوالی است که در ادامه به پاسخ آن خواهیم پرداخت.

جاوا اسکریپت

بدون تردید هر جا سخن از توسعه ی وب به میان بیاید، همه به شما توصیه خواهند کرد که به سراغ یادگیری جاوا اسکریپت بروید. شکی وجود ندارد که جاوا اسکریپت پادشاه زبان های برنامه نویسی توسعه وب و احتمالاً محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان وب در سراسر جهان است.

علاوه براین، خوب است که بدانید جاوا اسکریپت هم برای توسعه برنامه های وب و هم برای توسعه برنامه های تلفن همراه یک زبان بسیار کارآمد است. بنابراین فرقی نمی کند که می خواهید به عنوان یک توسعه دهنده وب مشغول به کار شوید یا یک توسعه دهنده تلفن همراه، به هر حال جاوا اسکریپت شما را به مهم ترین مهارت هایی که نیاز دارید مجهز خواهد کرد.

از آنجایی که بیشتر شرکت‌ها به وب‌سایت‌هایی علاقه‌مند هستند که بتوانند به راحتی هم بر روی رایانه‌های سنتی، هم تبلت‌ها و هم دستگاه‌های تلفن همراه مورد استفاده قرار بگیرند، تطبیق پذیری و مقیاس‌پذیری جاوا اسکریپت، آن را به انتخابی ایده‌آل برای عصر مدرن توسعه وب تبدیل کرده است.

توسعه دهنده وب

پایتون

در حالی که جاوا اسکریپت ممکن است پادشاه توسعه وب باشد، پایتون تقریباً به همان اندازه در سراسر جهان محبوب است. این محبوبیت تنها به دلیل کاربردهای مفید پایتون برای توسعه وب نیست. بلکه به دلیل تطبیق پذیری آن به عنوان گزینه ای برای علوم داده، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و تعدادی از زمینه های هیجان انگیز دیگر هم می باشد.

Python اغلب به عنوان یکی از بهترین زبان‌ها برای یادگیری به برنامه‌نویسان مبتدی توصیه می شود، چراکه نحو آن شباهت زیادی به زبان انگلیسی داشته و به همین خاطر کار با آن بسیار ساده است. اما پایتون تنها یک زبان ساده برای برنامه نویسان مبتدی نیست. بسیاری از برنامه نویسان حرفه ای در سرتاسر جهان از پایتون برای پروژه های بزرگ توسعه ی وب استفاده می کنند.

مانند جاوا اسکریپت، پایتون نیز از پشتیبانی اجتماعی عظیمی برخوردار است و تعداد زیادی فریمورک، کتابخانه ها و ابزارهای مفید در اختیار دارد که می تواند به توسعه دهندگان تازه کار و همچنین توسعه دهندگان  با تجربه کمک کند تا به سرعت یک برنامه وب ایجاد نمایند.

برای مثال، یک توسعه دهنده ی وب می‌تواند به عنوان برنامه نویس فول استک از جنگو (یکی از فریم ورک های پایتون) برای ایجاد برنامه‌های تحت وب استفاده کند، بدون اینکه نیازی به ادغام انواع ابزارهای مختلف یا نوشتن خطوط کد بیش از حد و تکراری باشد.

زبان های مورد نیاز برای توسعه دهندگان وب

PHP

پی اچ پی یکی از آن زبان هایی است که معمولا برای برنامه نویسی سمت سرور یا همان بک اند مورد استفاده قرار می گیرد. اما با نگاهی گسترده تر بایستی بگوییم اساسا، PHP یک زبان همه منظوره است که به طور مداوم توسط یک جامعه بزرگ، توسعه یافته و نگهداری می شود.

PHP کارکردهای فراوانی در موارد زیر دارد:

  • افزودن یا اصلاح اطلاعات پایگاه داده
  • ایجاد محتوای پویا
  • ایجاد، نوشتن، باز کردن، حذف، خواندن و بستن فایل ها در سرور
  • ارسال یا دریافت کوکی ها

سخن پایانی

برای این که بتوانید به عنوان یک برنامه نویس توسعه دهنده ی وب مشغول به کار شوید، بایستی بر برخی از زبان های کلیدی برنامه نویسی تسلط داشته باشید. در این صورت است می توانید اطمینان پیدا کنید که همیشه و همواره فرصت های شغلی جذابی پیش روی شماست.

در این نوشتار شما را با سه زبان اصلی ای که هر توسعه دهنده وب با آن سروکار دارد آشنا نمودیم. برای آشنایی بیشتر با دنیای توسعه دهندگان وب، از شما دعوت می کنیم که مقاله ی چه چیزی باعث می‌شود که شما به یک توسعه دهنده ارشد تبدیل شوید؟ را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *