منوی دسته بندی

6 اپلیکیشن برنامه نویسی که زندگی برنامه‌نویس‌ها را راحت‌تر می‌کند

معرفی بهترین اپلیکیشن برنامه نویسی

با تغییرات دیجیتالی که طی دهه‌های اخیر در جهان صورت گرفته و با ظهور انواع مختلفی از اپلیکشین برنامه نویسی ، روز به روز بر تعداد افرادی که به عنوان برنامه‌نویس در جهان مشغول به کار هستند، افزوده می‌شود.

صدها اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی، دوره‌های متنوع برنامه نویسی، بوت‌کمپ‌ها، کارگاه‌ها و … همواره فعالان این حوزه را به روز نموده و عرصه های جدیدی را در مقابل آن ها می‌گشایند.

این روزها که آموزش صفر تا صد برنامه‌نویسی به لطف بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی سرعت بیشتری هم پیدا کرده است. آشنایی با برخی از اپلیکیشن‌های کاربردی در این حوزه می‌تواند علاوه بر تقویت مهارت برنامه‌نویسان تازه کار، بسیاری از کارها را برای این افراد ساده‌تر نماید.

اگر در حرفه‌ محبوب برنامه‌نویسی فعال هستید، امروز شما را با چند اپلیکیشن برنامه‌نویسی آشنا می‌کنیم که می‌تواند کارها را برایتان راحت‌تر کند.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با 6 اپلیکیشن برنامه نویسی فوق‌العاده آشنا کنیم، اما پیش از آن بهتر است ببینیم که این اپلیکیشن‌ها در چه حوزه‌هایی کاربرد دارند.

اپلیکیشن‌های برنامه‌نویسی چه کاربردی دارند؟

تصور کنید که به دنبال یک اپ برنامه نویسی مانند اپ برنامه نویسی اندروید هستید. بنابراین باید بهترین اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی را در این حوزه جستجو ‌کنید. بهتر است یک اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی به زبان فارسی را انتخاب نمایید. پس از آن بر اساس نظرات موجود، بهترین برنامه برنامه نویسی اندروید و یا برنامه برنامه نویسی برای گوشی را پیدا کنید.

در مورد برنامه آموزش برنامه نویسی پایتون و یا هر زبان دیگری هم باید به همین روش عمل کنید. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین زبان برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی کاملا به خود شما بستگی دارد.

مطالب مرتبط: آیا میتوان بدون داشتن مدرک دانشگاهی برنامه نویس شد؟

پس از آن می‌توانید روزانه زمانی را به یادگیری برنامه کد نویسی مورد نظرتان اختصاص دهید. تنها ایرادی که در مورد این اپلیکیشن‌ها وجود دارد این است که کاربران در حین یادگیری الفبای برنامه نویسی، مرجع خاصی برای رفع اشکالات و سوالات خود ندارند.

معرفی 6 اپلیکیشن برنامه نویسی پرکاربرد

در میان انواع مختلف اپلیکیشن‌ های برنامه ‌نویسی وب، دسکتاپ یا موبایل، برخی از آن‌ها به لحاظ کارکردهای بیشتر، طرفداران زیادتری دارند. در ادامه به معرفی این اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم.

Enki

اپلیکیشن برنامه نویسی Enki

این اپلیکیشن آموزشی برنامه نویسی می‌تواند به همه برنامه ‌نویسان، از سطح مبتدی تا کدنویسان با تجربه و حرفه‌ای کمک نماید. برنامه‌نویسانی که در ابتدای راه هستند، می‌توانند از این برنامه مانند یک کتاب راهنما استفاده کنند. بسیاری از افراد از اپلیکیشن Enki برای آشنایی با فناوری‌های وب حتی قبل از یادگیری جاوااسکریپت استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، برنامه‌نویسان می‌توانند از Enki در موضوعاتی نظیر استفاده از خط فرمان لینوکس هم بهره ببرند. اگرچه Enki یک برنامه رایگان است اما کاربران می‌توانند با خرید اشتراک آن، از تمرینات اضافی‌ای که برای تقویت مهارت‌های برنامه‌نویسان تدارک دیده است، استفاده کنند.

مطالب مرتبط: وب سایت‌‌های پرسش و پاسخ برنامه‌ نویسی

Grasshopper

این اپلیکیشن برنامه نویسی تنها از زبان جاوااسکریپت پشتیبانی می‌کند. دلیل این امر را می‌توان در سادگی این زبان و موارد استفاده گسترده‌ برای طیف وسیعی از برنامه‌ها مشاهده کرد.

به کمک این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی، شما می‌توانید کارتان را از یادگیری اصول بسیار ابتدایی شروع کنید تا به تدریج به مفاهیم پیشرفته‌تری نظیر ساخت اپلیکیشن رسیده و روی آن‌ها مسلط شوید. در حال حاضر، این برنامه کاملا رایگان بوده و خرید درون برنامه‌ای هم ندارد.

Solo Learn

ویژگی برجسته این اپلیکیشن برنامه‌ نویسی، حمایت آن از مجموعه گسترده‌ای از زبان‌ها اعم ازC ،C++ ،Java ،JavaScript ، PHP،python ،Ruby و Swift است.
در بین همه برنامه‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، Solo Learn بهترین گزینه برای یادگیری، تمرین کدنویسی و برنامه نویسی اپلیکیشن است. علاوه بر این با سولو لرن می‌توانید توانایی‌های لازم برای یک ادیتور را هم یاد بگیرید.

Codeacademy Go

اپلیکیشن برنامه نویسی Codeacademy Go

در شروع استفاده از این اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی می‌توانید به مدت ۷ روز از آن رایگان استفاده کرده و در صورت علاقه‌مند شدن، با پرداخت هزینه‌ای ماهانه از این برنامه به طور کامل استفاده کنید.

البته روی وب سایت Codeacademy Go برای شما امکان استفاده از اکانت رایگان هم فراهم شده که بیشترین کاربرد آن برای یادگیری مباحث پایه‌ای برنامه‌نویسی و کدنویسی است. در این برنامه می‌توانید یکی از زبان‌های HTML، CSS، JavaScript، jQuery، PHP،Python ، Ruby و… را انتخاب کرده و بلافاصله سر کلاس حاضر شوید.

Hopscotch

اگرچه روی app store نام این اپلیکیشن با کد نویسی برای کودکان قرین شده‌ است، اما واقعیت این است که این برنامه آموزش برنامه نویسی برای تمامی گروه‌های سنی امکان استفاده داشته و کاملا مفید است.

Hopscotch یک اپلیکیشن آموزش برنامه‌نویسی تحت ios است که به شما کمک می‌کند از همان ابتدای دوره برنامه‌ نویسی بتوانید بازی‌های جذاب بسازید و یا آن‌ها را ویرایش کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از شروع یادگیری زبان‌های مختلف برنامه نویسی حتما قدری با Hopscotch وقت بگذرانید تا لذت یادگیری برنامه‌نویسی همراه با بازی کردن را تجربه کنید.

متاسفانه این اپلیکیشن برنامه نویسی در حال حاضر پشتیبان androidندارد و فقط توسط ios پشتیبانی می‌شود.

Encode

این اپلیکیشن برنامه نویسی از زبان‌های پایتون، HTML، CSS و جاوااسکریپت پشتیبانی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم دارید برنامه‌نویسی را با هدف توسعه وب یاد بگیرید، حتما روی این اپلیکیشن حساب کنید. این اپلیکیشن آموزش سریع برنامه نویسی، در ابتدای کار فقط بر روی سیستم‌عامل اندروید قابل اجرا بود؛ اما خوشبختانه مدتیست که نسخه ios آن هم در دسترس کاربران علاقه‌مند قرار گرفته است.

سخن پایانی

درست است که برنامه‌نویسی به‌خاطر برخورداری از فرصت‌های شغلی جذاب در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین رشته‌های آموزشی در دنیا به شمار می‌آید، اما مطمئنا برای هیچ برنامه‌نویسی راحت نیست که ساعت‌های متمادی را مشغول کدنویسی باشد.
در این مسیر برخی از اپلیکیشن‌ها با کارکردهای خاص و متمایزشان، نه تنها ‌می‌توانند مهارت افراد را ارتقا دهند، بلکه انجام کارها را برای برنامه‌نویسان بسیار ساده‌تر از گذشته می‌کنند.

منبع:

content.techgig.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *