منوی دسته بندی

بازی ها، تمرینی برای افزایش مهارت برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی جالب و سرگرم‌کننده‌ست اما به شرطی که به مهارت‌های خودتون اطمینان داشته باشین و بدونید چطور باید این کار رو انجام بدین.چالش‌های بازی های برنامه‌نویسی یکی از بهترین راه‌های افزایش مهارت برنامه‌نویسیه. این بازی های سرگرم‌کننده نه‌تنها برای پر کردن اوقات فراغت مناسبند، بلکه تجربه و مهارت برنامه‌نویسی رو هم افزایش می‌دن.

یادگیری آنلاین طی چند سال گذشته رشد زیادی داشته است از دوره های تعاملی یا interactive ، دوره‌های آموزش ویدئویی، شرکت در بوت‌کمپ‌ها و … همچنین یادگیری با استفاده از بازی‌ها. بازی‌ها به غیر از اینکه می‌تونن سرگرم‌کننده باشن، می‌تونن در افزایش سطح مهارت کدنویسی و برنامه‌نویسی نیز موثر باشن. امروزه بازی‌هایی توسعه داده شدن که می‌تونین با استفاده از این بازی‌ها تمرین برنامه‌نویسی داشته و مهارت‌های برنامه‌نویسی خودتون رو به شکل باورنکردنی افزایش دهید.


در ادامه به معرفی 8 وب‌سایت بازی و تمرین مبتنی بر برنامه‌نویسی می‌پردازیم که مهارت‌های کدنویسی رو تقویت می‌کنه.

1. CodeCombat

CodeCombat این وب‌سایت تلاش می‌کنه در حین یک بازی بسیار مهیج شما رو درگیر برنامه‌نویسی و آموزش کدنویسی کنه. روی این سایت نزدیک به ۷۵ تا ۱۰۰ ساعت آموزش دربارۀ علوم مختلف کامپیوتری بارگذاری شده که می تونید با انتخاب سطح آموزشی ، هر دوره رو شروع کنین. تمامی دوره‌ها به صورت بازی و با گرافیک بسیار زیبایی پیاده‌سازی شدن.

2. Coderbyte

CoderByte نیز یک سایت حل مسائل برنامه‌نویسیه. این وب‌سایت تعداد زیادی چالش کدنویسی رو ارائه می‌ده که شما می‌تونید به صورت مستقیم با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا، پایتون و … اون رو حل کنید.‌

3. CodinGame

CodinGame یکی از جذاب‌ترین وب‌سایت‌های پیشنهادیه که کمی متفاوت از دیگر وب‌سایت‌هاست، چرا که به جای اونکه کاربر در اون چالش‌های کدنویسی رودر یک ویرایشگر حل کنه، در نوشتن کد بازی‌های آنلاین شرکت می‌کنه.

4. TopCoder

TopCoder یکی از بسترهای اصلی برنامه‌نویسی رقابتیه. این سایت یک فهرست از چالش‌های الگوریتمی رو (از گذشته تاکنون) فراهم میکنه که با استفاده از اونمیشه به طور مستقیم و با استفاده از ویرایشگر، به صورت آنلاین کد نوشت و به کار خود ادامه داد.

5. HackerRank

HackerRank یکی از پرطرفدارترین وب‌سایت‌هاست که چالش‌های متعددی رو برای چندین حوزۀ مختلف از قبیل الگوریتم‌ها، ریاضیات، SQL و … فراهم می‌کنه.

6. PythonChallenge

PythonChallenge یک سایت حل تمرین برنامه‌نویسی پایتونه که برای یادگیری و تمرین برنامه‌نویسی بسیار مناسبه، این تمرینات از سطح ساده تا پیشرفته دسته‌بندی شده و با استفاده از اون‌ها می‌تونید مهارت خودتون رو به خوبی ارتقاء بدین.

7. Robocode

Robocode روبوکد یک بازی برنامه‌نویسی پیچیده است که باید تانک‌های کوچکی را کدنویسی کنین تا با بقیه‌ی تانک‌ها بجنگن. وظیفۀ شما نوشتن هوش مصنوعی با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا، اسکالا، سی‌شارپ و… است که ربات‌ها یا همان تانک‌ها رو به پیروزی در برابر حریفان می‌رسونه.

نصب‌کنندۀ روبوکد یک محیط توسعه، ویرایشگر ساخت ربات و کامپایلر جاوا داره و کاربر در این بازی باید واقعا برنامه‌نویسی کنه. Robocode در سال ۲۰۰۰ به بازار عرضه شده؛ اما از اونجایی که متن‌باز و اعتیادآوره، به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شه.

8. Human Resource Machine

در بازی Human Resource Machine ، کاربر در نقش کارمند شرکتی بازی می‌کنه که باید وظایف رو با ترکیب دستورالعمل‌ها کامل کنه. این بازی بر مبنای حل معما از طریق برنامه‌نویسی بصری طراحی شده و حتی نیازمند مفاهیم منطقی و مدیریت حافظه برای حل معماها است. اما طراحی ساده‌ی اون در فضای شرکت باعث شده قابل فهم باشه. این بازی بهترین تمرین برای تقویت مغز برنامه‌نویسی است.

مشاورین ما در مکتب شریف شما را راهنمایی میکنند تا پس از طی کردن بوت کمپ تخصصی برنامه نویسی وارد بازار کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *