منوی دسته بندی

لینکدین، پاتوق حرفه‌ای‌ها

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها است. تفاوتی نمی‌کنه که شما مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص کامپیوتر باشید، اگه در کار خود حرفه‌ای هستین، به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفه‌ای های کار خود هستید یا به دنبال کار در زمینۀ فعالیتتون هستین، لینکدین بهترین شبکه دراین خصوصه.

قبلا اگر به دنبال حرفه‌ای‌های شغل خود بودین، باید در انجمن‌ها و به قول معروف پاتوق‌های اون‌ها رو پیدا می کردین و بعد در اونجا حضور پیدا می کردین. این سه تا مشکل داشت: پیدا کردن این محافل خیلی سخته. چون در همۀ شهرها اصلا چنین محافلی نیست یا ممکن بود افرادی با تخصص مورد نیاز شما نباشه، هرکسی اجازه ورود به این گروه‌ها رو نداشت و همچنین تعداد افراد اون محدود بودن.

اگه نگاهی به زندگی امروزی خود بیاندازیم، می‌بینیم که بخش بزرگی از ساعات روز و شب ما به ابزارهای آنلاین گوناگون اختصاص یافته است. اما تمامی این پلتفرم ها، صرفا ابزاری برای سرگرمی نیستند و گاهی می توان از اون‌ها برای مقاصد مهم‌تر نیز استفاده کرد.

به عنوان مثال لینکدین یکی از کاربردی ترین پلتفرم‌هایی است که می‌تونه به ابزار خوبی برای کسب و کار شما بدل بشه. تنها کافیه کمی نحوه کار کردن با اون رو یاد بگیرید و با بخش‌های مختلفش آشنا بشین.

لینکدین(linkedin) یک شبکۀ اجتماعیه!

شاید خیلی‌ها با خوندن این جمله گمون کنن که لینکدین هم چیزی شبیه فیس‎بوک و اینستاگرامه، که البته چنین نیست.
اما تفاوت اصلیش با دیگر شبکه‌های رایج اجتماعی در تجاری و حرفه‌ای بودنشه.

در حال حاضر تعداد کاربران این شبکۀ اجتماعی به 590 میلیون نفر رسیده .این کاربران در بیش از 200 کشور جهان حضور دارن و این یعنی به جز چند کشور، لینکدین به تمام کشورها راه پیدا کرده. همین موضوع، از قوت و استحکام این شبکۀ اجتماعی حکایت داره.

لینکدین چجور جاییه؟

لینکدین به نوعی در ایران مهجور و غریبه و بسیاری از ایرانی‌ها (حتی افراد تحصیل کرده و یا دانشجو) نمی‌دونن که این شبکۀ اجتماعی چیه و به چه کار میاد. بنابراین برای پاسخ به این سؤال که «لینکدین چه جور جاییه؟» بیایین با هم نگاهی به چند تا از القاب این شبکۀ اجتماعی داشته باشیم، که اغلب اون‌ها تا حدودی شبیه هم هستن:

• شبکۀ مهندسان، مدیران و افراد حرفه‌ای
• محلی ایده‌آل برای تبادل نظر پیرامون مسائل تجاری
• شبکه‌ای برای بهبود کسب و کارها
• شبکه‌ای ویژۀ کارآفرینان، کارمندان، مدیران، کارشناسان و صاحبان مشاغل و صنایع
• مکانی ایده‌آل برای نشان‌دادن تاریخچۀ فعالیت‌ها و رزومۀ کاری شما یا شرکت‌تان
• فضایی مناسب برای ارتباط‌گیری افراد همکار و کسانی که در یک رشته و صنعت مشغول به کار هستند.

در این شبکۀ ارزشمند، حرفه‌ای و قدرتمند، هر کس از هر صنف و صنعتی می‌تونه با کمی جستجو، افراد مشابه خودش رو پیدا کرده و بااون‌ها ارتباط برقرار کنه و با به اشتراک گذاشتن دانش خود و استفاده از تجربیات دیگران، این فضای حرفه‌ای رو به خوبی به خدمت بگیره.

در واقع زمانی که صحبت از برقراری ارتباط با متخصصان به میون میاد، جایی بهتر و جامع‌تر از لینکدین نخواهید یافت.

مزایای استفاده از linkedin

• استفاده از لینکدین به عنوان یک ابزار تحقیق و بررسی
• یک مکان عالی و بسیار بزرگ برای کاریابی
• قابلیت دنبال کردن شرکت‌ها
• امکان پیوستن به گروه‌های لینکدین

با این تفاسیر، لینکدین رو میشه یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در فضای آنلاین دونست.

تفاوت linkedin با دیگر شبکه‌های اجتماعی

لینکدین چیزی فراتر از یک شبکۀ اجتماعی ساده است و فضایی فراتر از سرگرمی برای کاربران فراهم کرده. به عبارت دیگه لینکدین، پاتوق حرفه‌ای‌هاست و به همین دلیل محل مناسبی برای پست‌های متفرقه نیست. خلاصه این که لینکدین نه فیس‎بوکه، نه توییتر، نه اینستاگرام و نه پینترست.

استخدام و اشتغال

لینکدین مدعیه که در هر 10 ثانیه یک استخدام در این شبکه صورت می‌گیره.
فرایند کار به این صورته که در این شبکۀ اجتماعی، افراد کارجو می‌تونن با درج توانایی‌ها و تجاربشون، شغل مورد علاقشون رو به دست میارن و مدیران شرکت‌ها هم می‌تونن با جستجو در میان این جمع افراد حرفه‌ای و با استعدادهای مناسب، نیروی مناسب برای پست خالی سازمانشون رو به دست بیارن.

چطور میشه در این شبکه یه کاربر حرفه‌ای شد؟

این مقاله تا حدودی با ماهیت این شبکه اجتماعی آشنا شدیم. اما بازم همه می‌دونیم که کار با شبکه‌های اجتماعی، بایدها و نبایدهای خاص خودش رو داره. اگه می‌خواین در لینکدین حرفه‌ای ظاهر بشین، پیشنهاد میکنیم مقالۀ لینکدین حرفه‌ای داشته باشیم رو هم مطالعه و دنبال کنید.

‫2 نظر

  • محمد گفت:

    سلام
    خدا قوت
    بسیار عالی و کاربردی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *