منوی دسته بندی

هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌های بزرگ برنامه‌نویسی دنیا چقدر است؟

هزینه ثبت نام در بوت کمپ های برنامه نویسی ؛ بوت کمپ‌های برنامه‌نویسی دوره های حرفه ای و فشرده ای هستند که برای افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی، فرصتی عالی را جهت یادگیری عمیق و به روزرسانی مهارت‌هایشان فراهم می‌کنند. اما یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای شرکت در این بوت کمپ‌ها، هزینه ثبت نام است. در این مقاله، به بررسی هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌های بزرگ برنامه‌نویسی در دنیا می‌پردازیم و عواملی که بر این موضوع تأثیر می‌گذارند را بررسی می‌کنیم.

با انواع بوت کمپ‌های برنامه‌نویسی بیشتر آشنا شویم

بوت کمپ های برنامه نویسی انواع مختلفی دارند که در ادامه به هریک از آن ها اشاره می کنیم:

 بوت کمپ ‌های حضوری

این نوع بوت کمپ ‌ها در مکان ‌های خاصی برگزار می‌ شوند و شرکت‌کنندگان مستقیماً در این مکان‌ها شرکت می‌کنند. هزینه ثبت نام در این بوت کمپ‌ها ممکن است شامل هزینه‌های اسکان، وعده‌های غذایی و موارد دیگر باشد.

بوت کمپ ‌های آنلاین

در این نوع بوت کمپ ‌ها، که اتفاقا از پر طرفدارترین انواع بوت کمپ های برنامه نویسی نیز هستند، شرکت‌کنندگان از طریق اینترنت و ابزارهای مجازی در برنامه‌ها شرکت می‌کنند. هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌های آنلاین ممکن است تنها شامل هزینه ثبت نام باشد و برخی بوت کمپ‌ها هزینه‌های اضافی برای دسترسی به منابع آموزشیف ارتباط با مربیان و دعوت به کار را نیز در نظر می‌گیرند.

حتما بخوانید: چرا بوت کمپ ها بهترین مسیر برای یادگیری برنامه نویسی هستند؟

چه عواملی در هزینه ثبت نام موثر هستند؟

عوامل مختلفی در هزینه نهایی بوت کمپ تاثیر گذارند، مهم ترین این عوامل عبارتند از:

مکان

 بوت کمپ‌ها در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شوند و هزینه ثبت نام ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و منطقه متفاوت باشد. به علاوه، هزینه‌های مرتبط با اسکان، تغذیه و ترابری نیز بر میزان هزینه ثبت نام تأثیر می‌ گذارد.

مدت زمان

 بعضی بوت کمپ‌ها برای مدت‌ طولانی‌ تری برگزار می ‌شوند و هزینه ثبت نام در آنها ممکن است بالاتر باشد. برعکس، بوت کمپ ‌هایی با مدت زمان کوتاه ‌تر می‌توانند هزینه ‌های کمتری را برای شرکت کنندگان در بر داشته باشند.

سطح آموزش

بعضی بوت کمپ‌ها برای افرادی با سطح آموزش مبتدی طراحی شده‌اند و در عین حال بوت کمپ‌هایی نیز وجود دارند که برای حرفه‌ای‌ترین برنامه‌نویسان مناسب هستند. هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌ها بسته به سطح آموزش و محتوای ارائه شده متغیر است.

منابع و تجهیزات

 برخی بوت کمپ‌ها به شرکت‌کنندگان خدماتی مانند دسترسی به کتابخانه‌ها، نرم‌افزارها و ابزارهای ضروری ارائه می‌دهند. این منابع و تجهیزات ممکن است بر هزینه ثبت نام تأثیر داشته باشند.

ارزش افزوده

بوت کمپ ‌هایی که خدمات اضافی مانند شبکه ‌سازی، برگزاری رویداد ها و جلسات شبکه ‌سازی، فرصت‌ های استخدام و … را ارائه می‌دهند، به طور حتم هزینه ثبت نام بالاتری را نیز شامل می شوند.

مقایسه هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌های بزرگ برنامه‌نویسی

برای مقایسه هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌های بزرگ برنامه‌ نویسی، لازم است به هر بوت کمپ به صورت جداگانه مراجعه کنید و هزینه‌های مربوطه را بررسی کنید. هزینه‌ها ممکن است بسته به مکان، مدت زمان، سطح آموزش و سایر عواملی که در بالا بررسی شدند، متفاوت باشند.

با این وجود که هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌های بزرگ برنامه‌نویسی در سراسر دنیا متغیر است اما همه آن ها در یک مورد با هم اشتراک دارند.

آن هم این است که بوت کمپ ها به واسطه آموزش های تخصصی و کاملی که به شرکت کنندگان ارائه می دهند، هزینه های بیشتری را نسبت به سایر دوره های آموزشی شامل می شوند. اما از طرفی کسانی که موفق به فارغ التحصیلی از بوت کمپ ها می شوند، می توانند در مدت زمان کوتاهی جذب بازار کار شده و خیلی زود هزینه های پرداخت شده شان را با درآمدهای ایده آل، جبران نمایند.

اما به طور کلی متوسط هزینه ثبت نام در بوت کمپ های برنامه نویسی در دنیا​​ ۱۲۸۹۸ دلاربوده و ۲۴.۳ هفته طول می‌کشد.*

در این جدول مقایسه ای خواهیم داشت بین هزینه ثبت در بوت کمپ های برنامه نویسی در کشورهای مختلف دنیا:

نگاهی به هزینه های ثبت در بوت کمپ های بزرگ برنامه نویسی

همانگونه که پیش تر هم گفتیم هزینه ثبت نام در بوت کمپ های برنامه نویسی، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در ادامه نگاهی به هزینه بوت کمپ های مختلف خواهیم داشت:

بوت کمپ ‌های حضوری

بوت کمپ‌های حضوری در ایالات متحده آمریکا معمولاً هزینه بالایی دارند، زیرا شامل هزینه‌های اسکان، وعده‌های غذایی و سایر خدمات است. متوسط هزینه ثبت نام در بوت کمپ ‌های حضوری برنامه‌ نویسی در ایالات متحده ممکن است بین ۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا باشد.

 البته، بعضی بوت کمپ‌ها می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند، به خصوص اگر ارزش افزوده‌هایی مانند فرصت‌ های استخدام، شبکه‌سازی و رویدادهای ویژه را در بر داشته باشند.

از دست ندهید: چرا اغلب بوتکمپرهای برنامه ‌نویسی ISA را انتخاب می ‌کنند؟

 بوت کمپ‌های آنلاین

بوت کمپ‌های آنلاین معمولاً هزینه ‌های کمتری نسبت به بوت کمپ ‌های حضوری دارند، زیرا نیازی به هزینه‌ های مربوط به اسکان و ترابری ندارند. متوسط هزینه ثبت نام در بوت کمپ ‌های آنلاین برنامه‌نویسی در ایالات متحده آمریکا ممکن است بین ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا باشد.

ولی برخی بوت کمپ‌های انلاین امکاناتی نظیر استخدام، خدمات مشاوره و همچنین آماده سازی برای ورود به بازار کار را شامل می شوند. هزینه ثبت نام در این بوت کمپ ها به مراتب بیشتر از سایر بوت کمپ های آنلاین است.

لازم به ذکر است که این ارقام تخمینی هستند. هزینه ثبت نام در بوت کمپ‌های برنامه‌نویسی ممکن است بسته به زبان برنامه نویسی، سطح اساتید و شرایط خاص دیگر متغیر باشد. در هر صورت، قبل از ثبت نام در بوت کمپی خاص، بهتر است هزینه‌ها و سرویس‌های ارائه شده را به دقت بررسی نمایید.

https://www.springboard.com/blog/software-engineering/bootcamp-loans/*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *