منوی دسته بندی

5 زبان برنامه نویسی مهم در سال 2023

برنامه نویسی در سال 2023: در سال 1950، زمانی که برای اولین بار یک زبان برنامه نویسی به کار گرفته شد، هدف برقراری ارتباط بهتر بین انسان و کامپیوتر بود. در طول سال های متمادی این موضوع تکامل یافته و به جایی رسیده که هم اکنون شاهد آن هستیم.

زبان های مختلفی تا کنون به عرصه ی ظهور رسیده اند که هر یک به نحوی باعث توسعه و تکامل دنیای برنامه نویسی شده اند.

با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 2022 میلادی، تصمیم داریم شما را با مهم ترین زبان های برنامه نویسی  در سال 2023 آشنا کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حتما بخوانید: اگر فکر می کنید برای برنامه نویس شدن به مدرک دانشگاهی نیاز دارید این مطلب را بخوانید

JAVA

جاوا، یکی از پر طرفدارترین زبان های حالِ حاضر دنیاست. از آن جایی که این زبان به اشیاء نیاز دارد، برنامه نویس نیازی به تکرار سینتکس برای همان هدف نداشته و کافیست فقط برای یک بار آن شیء را ایجاد کند. پس از آن می تواند هر زمان که نیاز داشت آن شیء را فراخوانی کرده و مورد استفاده قرار دهد.

اشیایی که برنامه نویس می تواند از آن ها استفاده کند، در برنامه هایی که زبان java  را پشتیبانی می کنند، موجود هستند.

بنابراین برای برنامه نویسی در سال 2023 ، حتما روی زبان JAVA حساب کنید.

Javascript

این زبان با زبان جاوا به طور کامل متفاوت است. عملکرد اصلی این زبان، ایجاد سایت هایی است که خدماتی را برای تعامل با کاربران ارائه می دهند. در این سایت ها معمولا کاربران داده هایی را وارد می کنند و یا راجع به برخی موضوعات سوال می پرسند.

مانند فرآیند ساخت ایمیل، یا وب سایت های مربوط به پرسش و پاسخ و …

جاوا اسکریپت همیشه طرفداران پر و پا قرص خود را داشته است و پیش بینی می شود که در سالِ پیش رو هم شرایط به همین منوال باشد.

C#

سی شارپ به عنوان چهارمین زبان محبوب دنیا، یکی از پرقدرت ترین زبان های برنامه نویسی به شمار می آید که یادگیری آن می تواند امکانات زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

در واقع شما با یادگیری این زبان شیء گرا، می توانید در حوزه های متعددی فعالیت نمایید.

بنابراین اگر قصدتان از یادگیری برنامه نویسی در سال 2023 ، ورود سریع و قدرتمند به بازار کار است، حتما و بدون معطلی برای یادگیری سی شارپ دست به کار شوید.

PHP

PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که در سال 1994 توسط راسموس لردوف اختراع شد و توسعه یافت.

در این زبان، وب سرور کدهای خود را تفسیر و پیاده سازی می کند و سپس نتیجه را برای نمایش در مرورگر کاربر ارسال می کند. همچنین از PHP برای ایجاد صفحات وب پویا یعنی صفحات با محتوای متغیر استفاده می شود. این محتوا در اثر تعامل با کاربر تغییر می کند.

یادگیری این زبان برنامه نویسی در سال 2023 قطعا می تواند مسیر شغلی روشنی را پیش پای شما بگذارد

Python

و اما نوبت به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی طی یک دهه ی گذشته می رسد. پایتون یکی از آن زبان هاییست که یادگیری بسیار ساده و در عین حال شیرینی دارد.

به همین خاطر معمولا به افرادی که به تازگی قصد ورود به دنیای برنامه نویسی را دارند، توصیه می شود که کار خود را با پایتون آغاز کنند.

لذت و سادگی یادگیری پایتون به اندازه ایست که حتی برای آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان نیز از این زبان استفاده می شود.

بازی های سرگرم کننده ای که در قالب این زبان برای رده های سنی کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، طی سال های اخیر، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

از دست ندهید: چه وقایعی در آینده در انتظار شغل برنامه نویسیست؟

برای یادگیری برنامه نویسی در سال 2023 کدام زبان را انتخاب کنیم؟

در این که برنامه نویسی یک مهارت ارزشمند طی سال های گذشته و همچنین در سال های پیش رو است، هیچ تردیدی وجود ندارد. اما همانطور که می دانید زبان های برنامه نویسی بسیار گسترده هستند و هر یک کارکرد خاصی دارند.

بنابراین انتخاب بین آن ها و این که یکی از آن ها را به زبان های دیگر ارجح بدانیم، کار ساده ای نیست.

معمولا اگر پای صحبت متخصصان این حوزه بنشینید، به شما خواهند گفت که در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی، مهم ترین عامل اهداف و علایق شماست.

در واقع این که شما از یادگیری برنامه نویسی چه هدفی را دنبال می کنید و همچنین به کدام بخش از برنامه نویسی علاقه دارید (بک اند، فرانت اند، فول استک، برنامه نویسی موبایل و …) می تواند عاملی تاثیر گذار در انتخاب مسیرتان باشد.

بی تردید وجود انگیزه و علاقه می تواند شما را در هر شاخه ای از برنامه نویسی، به نیرویی کاملا حرفه ای و خلاق تبدیل نماید.

پس پیشنهاد می کنیم قبل از شروع به یادگیری برنامه نویسی در سال 2023 ، در فرصت باقی مانده به خوبی در مورد زبان های مورد علاقه تان تحقیق نمایید و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

در این مسیر احتمالا خواندن مقاله ی اگر این ویژگی ها را دارید بهتر است برنامه نویس نشوید بتواند راهنمایی های خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

‫3 نظر

  • ف.ف گفت:

    بهترین زبان برنامه نویسی برای بازی سازی چیه؟
    آیا با پایتون میشه حرفه ای بازی سازی کرد؟

  • ابراهیم ابراهیمی گفت:

    بهترین زبان برای ساخت سایت چیست؟
    آیا پایتون نیاز ساخت سایت رو برطرف میکند؟

    • زینب قره‌گوزلو گفت:

      تمام زبان های برنامه نویسی با توجه به استعداد و علاقه هر فرد برای ساخت سایت مناسب هست

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *