منوی دسته بندی

در چالش ارزیابی عملی مکتب چه چیزی در انتظار شماست؟

 بدون تردید برای تمامی کسانی که قصد ورود به بوت کمپ های برنامه نویسی مکتب شریف را داشته و یا دارند، اصطلاح ” چالش ارزیابی عملی ” و یا ” آزمون ارزیابی عملی ” اصطلاحی آشناست.

چالش ارزیابی عملی مکتب شریف ، در واقع یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین مراحل برای ورود به هریک از بوت کمپ های برنامه نویسی در مکتب شریف به شمار می رود. اما یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاروندان یا همان داوطلبین شرکت در بوت کمپ ها مطرح است، این است که در این چالش چه چیزی در انتظار ماست؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در آستانه شرکت در این چالش هستند و یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر راجع به این مرحله هستید، پیشنهاد می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله، همراه ما باشید.

در ابتدا و پیش از هر توضیحی می خواهیم به این سوال جواب دهیم که چالش ارزیابی عملی مکتب چیست و با چه هدفی انجام می شود؟

چالش ارزیابی عملی مکتب چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟

چالش ارزیابی عملی مکتب یک آزمون بسیار ساده است. این آزمون با هدف ارزیابی مهارت های پایه برنامه نویسی در علاقه مندان به این حوزه انجام می شود. شرکت کنندگان در این چالش با حل چند مساله ساده سطح آمادگی و آشنایی خود را با مبانی برنامه نویسی نشان می دهند.

این چالش می خواهد نشان دهد که علاقه مندان به برنامه نویسی تا چه اندازه با مبانی و مفاهیم اولیه برنامه نویسی آشنایی دارند. اصلا آیا برای ورود به بوت کمپ های برنامه نویسی آمادگی دارند یا خیر؟

کسانی که در چالش مرحله اول مکتب، یعنی “چالش استعدادسنجی”، توانسته اند امتیاز مطلوبی را به دست آورند، وارد این مرحله می شوند. در این مرحله در چالشی متفاوت شرکت می کنند. پس از موفقیت در این آزمون، داوطلبین می توانند در هر یک از بوت کمپ های برنامه نویسی مکتب شریف ثبت نام کنند.

آزمون ارزیابی عملی مکتب شریف چگونه برگزار می شود؟

در حال حاضر روش های مختلفی اعم از برگزاری آنلاین و حضوری، برای آزمون ارزیابی عملی مکتب در نظر گرفته شده است. علاقه مندان می توانند به روش آنلاین و از راه دور در این چالش شرکت کنند. البته امکان شرکت به صورت حضوری و در محل مجموعه مکتب شریف نیز وجود دارد.

برای شرکت در این چالش، داوطلبین وارد محیط اسکای روم می شوند. سوالات را دریافت می کنند. سپس با هر زبان برنامه نویسی و نرم افزاری که تمایل دارند شروع به پاسخگویی به سوالات (کد نویسی) می کنند.

در پایان کدهای نوشته شده را به راهنماهای حاضر در اسکای روم ارائه می کنند. سپس راجع به مراحلی که طی کرده اند توضیحاتی را ارائه می دهند.

اولویت های اصلی در چالش ارزیابی عملی مکتب چیست؟

خوب است که بدانید در چالش ارزیابی عملی مکتب شریف، برخی اولویت ها وجود دارد. عمل به این اولویت ها برای تیم فنی مکتب اهمیت بیشتری دارد. این اولویت ها عبارتند از:

روند پاسخگویی

برای تیم مکتب، روند پاسخگویی به سوالات مهم تر از اجرا شدن کدهاست. بنابراین به جای این که نگران اجرا شدن یا نشدن کدهایتان باشید، پیشنهاد می کنیم که تمرکز خود را بر روی روند صحیح بگذارید.

منطق و الگوریتم

در آزمون ارزیابی عملی مکتب شریف، منطق و الگوریتم به کار رفته توسط داوطلبین خیلی مهم تر از تمیز نوشته شدن کدهاست. البته مرتب بودن کدها هم برای هر دواطلبی امتیاز مهمی به شمار می آید. اما از آن مهم تر استفاده از منطق و الگوریتم صحیح است.

توضیحات صحیح

همانطور که قبل تر از این هم گفتیم، داوطلبین پس از پاسخ دادن به سوالات، بایستی توضیحاتی را در مورد کدهای نوشته شده، به تیم ارزیابی مکتب ارائه کنند. این توضیحات از این جهت اهمیت دارد که تا حد زیادی می تواند مسیری فکری شما را روشن کند و نشان دهنده آمادگی شما باشد.

اما آن دسته از داوطلبینی که به هر دلیل موفق نمی شوند، هنوز فرصت دارند. آن ها می توانند با شرکت در پیش دوره های آنلاین یا آفلاین مکتب، مهارت کافی را طی مدت چند روز به دست آورند. سپس مجددا در چالش شرکت کنند.

برای آشنایی بیشتر با پیش دوره های آموزشی مکتب شریف خواندن مطلب پیش دوره ی رایگان مکتب، اردوی تیم ملی برنامه‌نویسی را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مشاوره و ثبت نام در بوت کمپ های برنامه نویسی مکتب شریف کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *