منوی دسته بندی

روش پرداخت ISA  در مکتب شریف چه مزایایی برای شما دارد؟

همانطور که در مقاله های پیش تر هم اشاره کردیم، یکی از روش های پرداخت هزینه بوت کمپ ها در مجموعه مکتب شریف، روش پرداخت ISA ست. این روش پرداخت این روزها در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی را در بین شرکت کنندگان دوره های آموزشی پیدا کرده است. این روش یکی از روش های ایده آل برای پرداخت هزینه های آموزشی است، که در عمل برای تمامی افراد از تمامی اقشار و با هر برنامه ریزی مالی مناسب است.

اما برای این که با روش پرداخت ISA در مکتب شریف بیشتر آشنا شویم، شاید بهتر باشد که مجددا به تعریف این روش محبوب و پر مخاطب بپردازیم. بنابراین از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. علاوه بر آشنایی با ISA، ببینیم که چرا عده قابل توجهی از کاروندان مکتب، در هنگام ثبت نام اقدام به انتخاب این روش پرداختی می کنند.

روش پرداخت ISA چیست و چه مزایایی دارد؟

ISA  یا  Income Share Agreement ، یک نوع توافق بین دانشجو و مجموعه برگزارکننده دوره های آموزشی است که برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی به کار می‌رود. در این سیستم، داوطلبان می‌توانند به جای پرداخت هزینه‌های تحصیلی خود به صورت نقدی، گزینه دیگری انتخاب کنند. مثلا هزینه های مذکور را از محل درآمد خود و از زمان ورود به بازار کار پرداخت نمایند. 

به طور کلی، در توافق نامه  ISA، داوطلب با مجموعه آموزشی وارد یک توافق نامه می شود. بر اساس این توافق، در صورت یافتن شغلی با درآمد استاندارد، درصدی مشخص را از حقوق خود، به مدت چند ماه، به مجموعه پرداخت نماید. این مبلغ و درصد، معمولا طی قراردادی بین دو طرف مشخص می شود.

 از طرفی هم اگر متقاضی نتواند کاری پیدا کند، در عمل دیگر نیاز نیست هزینه ای را به مجموعه آموزشی پرداخت نماید.

حتما بخوانید: چرا اغلب بوتکمپرهای برنامه ‌نویسی ISA را انتخاب می ‌کنند؟

مزیت‌های روش پرداخت ISA

  • این سیستم به داوطلبان و متقاضیان دوره های آموزشی کمک می‌کند تا بتوانند بسیار راحت و مقرون به صرفه، هزینه های آموزشی خود را پرداخت کنند.
  • مجموعه های آموزشی در این روش متعهد می شوند که هم آموزش استانداردی را ارائه دهند و هم تمام تلاش خود را برای ورود داوطلب به بازار کار به کار بگیرند.
  • ISA ریسک بسیار کمی نسبت به انواع روش های اقساطی دارد. به این معنا که دانشجو اگر نتواند کار مناسبی پیدا کند، دیگر نیاز نیست هیچ هزینه ای را پرداخت کند. اما در روش های اقساطی، داوطلب متعهد می شود که به هر قیمتی، اقساط خود را پرداخت نماید.
  • این روش به دانشجویان کمک می‌کند تا بهتر در مورد آینده خود تصمیم گیری کنند. زیرا آنها باید برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی شان ، درآمدی کسب کنند.
  • استفاده از روش پرداخت ISA  باعث می شود که مجموعه های آموزشی، آموزش های با کیفیت تری را در اختیار دانشجویان خود قرار دهند. چرا که تنها در این صورت است که افراد می توانند به راحتی وارد بازار کار شده و هزینه های آموزشی خود را بپردازند.
  • ISA در مقایسه با بسیاری از روش های پرداختی، روش مقرون به صرفه تری است. چرا که متقاضی می تواند امروز مهارت مورد علاقه خود را یاد بگیرد. سپس در آینده هزینه ی آن را به صورت تدریجی پرداخت کند.

تا اینجا با ویژگی ها و مزایای روش پرداخت ISA  آشنا شدیم. حالا نوبت به آن می رسد که ببینیم طی قرار داد ISA در مکتب شریف، چه خدماتی شامل حال کاروندان می شود؟

روش پرداخت ISA در مکتب شریف و هرچیزی که باید راجع به آن بدانید

بسیاری از علاقه مندان به ثبت نام در بوت کمپ های مکتب شریف، ترجیح می دهند که در ابتدا به جای هزینه های بالا، مبلغی جزئی را پرداخت کرده و ما بقی هزینه را در صورت تضمین استخدام و ورود به بازار کار پرداخت نمایند.

برای این گروه از کاروندان، ISA همیشه یک انتخاب مناسب است. چرا که بر اساس قرار داد ISA، مجموعه مکتب شریف به مدت 7 ماه با آموزش های کاملا تخصصی در کنار شماست. هر هفته 15 ساعت آموزش توسط اساتید و منتورهای مجرب برنامه نویسی. این کار تمام آنچه را که در رابطه با برنامه نویسی نیاز دارید، به شما آموزش خواهد داد.

بنابراین دیگر نیازی نخواهید داشت که برای تکمیل یادگیری برنامه نویسی، به سراغ دوره های مکمل بروید. علاوه بر این می توانید هر هفته با شرکت در کلاس های رفع اشکال، سوالات و ابهامات خود را با اساتید مربوطه در میان بگذارید.

برای آشنایی با تیم حرفه ای مکتب شریف کلیک کنید.

کلاس های تمرین گروهی نیز فرصتی برای تقویت مهارت کار گروهی و یادگیری هرچه بهتر مباحث و موضوعات مرتبط با برنامه نویسی است.

در کنار بوت کمپ های آموزشی، کلاس های مشاوره ی استخدام، رزومه نویسی، آمادگی برای حضور در جلسات مصاحبه شغلی و … نیز برای شما برگزار خواهد شد.

بنابراین اگر در گروه سنی 18 تا 32 سال قرار دارید و ترجیح می دهید که با یک هزینه ی ابتداییِ جزئی و با تضمین استخدام وارد بوت کمپ های برنامه نویسی شوید، ISA  یک روش مناسب برای شماست.

این روش پرداخت به شما این اطمینان را می دهد که اگر به دلیل ضعف فنی و ضعف در آموزش نتوانستید وارد بازار کار شده و به در آمد برسید، از پرداخت 90 درصد هزینه بوت کمپ معاف خواهید بود.

در رابطه با شرایط پرداخت ISA در مکتب شریف، خوب است که بدانید طبق تعرفه های سال 1402، کاروندان تنها با پرداخت 10 درصد از کل شهریه (مبلغی معادل 5.200.000 تا 5.900.000 تومان) به صورت نقدی می توانند در دوره ها شرکت کرده و پس از اتمام دوره و به شرط استخدام در بازه زمانی مشخص شده، باقی مبلغ را طی مدت 15 قسط و با پرداخت درصدی از حقوق ماهیانه خود تسویه خواهند کرد.  پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با تجربیات کاروندان مکتب شریف در این خصوص، بخش مصاحبه ها را از دست ندهید.

برای مشاوره و ثبت نام در بوت کمپ های مکتب شریف فقط کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *