منوی دسته بندی

سرگرم کننده یا خسته کننده / برنامه نویسی کدام است؟

زمانی که صحبت از یادگیری برنامه نویسی می شود، اغلب افرادی که با آن آشنایی دارند. آن را کاری با فرصت های شغلی مناسب، درآمدهای بالا، ساعات کاری منعطف، امکان دور کاری و … توصیف می کنند.

اما در مورد خود شغل چطور؟ از بیرون به نظر می‌رسد، برنامه نویسی شغلیست که شما را ساعت های طولانی پای صفحه کلید میخکوب می کند. تا بتوانید کدهای زیادی را وارد کنید. اگر بخواهیم بدون تعارف بگوییم، بسیاری از افراد برنامه نویسی را شغلی خسته کننده و فاقد روح می دانند.

پس یعنی برنامه نویسان فقط به خاطر کسب درآمد بالا یا امکان کار کردن در منزل و یا برای سایر مزایای این شغل است. که چنین شرایط خسته کننده ای را تحمل می کنند؟

آیا اینطور است یا این که برنامه نویسی با آنچه که باور عموم پذیرفته تفاوت های بسیاری دارد؟

برای این که خیالتان را همین ابتدای کار راحت کنیم، بایستی بگوییم که دقیقا همینطور است. برنامه نویسی دنیای بسیار جذاب و هیجان انگیزیست. که می تواند شما را ساعت ها پای صفحه ی مانیتور نگه داشته و به ماجراجویی های بیشتری تشویق نماید.

پیشنهاد می کنیم در ادامه با این مقاله همراه باشید تا برایتان بگوییم. که چرا برنامه نویسی نه تنها خسته کننده نیست، بلکه دنیایی از ناشناخته های بی نظیر و هیجان انگیز است.

“برنامه نویسی خسته کننده است”

این عبارت را برای همیشه فراموش کنید

در این که هر کاری روحیات و ویژگی های فردی خاصی را می طلبد، هیچ شکی وجود ندارد. اما این نظر اکثریت قریب به اتفاق کسانیست که وارد دنیای برنامه نویسی شده اند: «برنامه نویسی به هیچ عنوان کاری کسل کننده نیست.»

جذابیت های دنیای برنامه نویسی تا جاییست که بسیاری از برنامه نویسان را می توانید، در اطرافتان پیدا کنید. همواره پا را از شرح وظایف خود فراتر گذاشته و به دنبال کشف دنیای بزرگتر و جذابتری در میان کدها می گردند.

به همین خاطر در ادامه شما را با تجربیات جالب دو برنامه نویس آشنا خواهیم کرد.

امیلی کاگر

خانم امیلی کاگر، توسعه دهنده موبایل در شرکت نرم افزاری  Mozilla است. اتفاقا تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی علوم اعصاب به پایان رسانده است.

او در رابطه با تجربه ی خود از حضور در دنیای برنامه نویسی می گوید: «حدود یک سال پس از فارغ‌التحصیلی، تصمیم گرفتم در یکی از بوت کمپ های برنامه نویسی آنلاین شرکت کنم تا ببینم می توانم با این حرفه ارتباط برقرار کنم یا نه.

چیزی که با آن مواجه شدم شبیه به یک ماجراجویی بی پایان بود که هر لحظه من را همراهی می کرد. به همین خاطر خیلی زود به این نتیجه رسیدم که نمی توانم غیر از برنامه نویسی، برای آینده ی شغلی ام، مسیر دیگری را تصور کنم.»

او می‌گوید: «من با برنامه‌نویسی توانستم به مهارت‌هایی دست پیدا کنم که هر چیزی را که می‌خواهم بسازم.

 با هر سوال و چالشی که در زندگی مواجه می شوم، دوست دارم به کمک این علم و کد هایش، از پس آن بر بیایم. برنامه نویسی باعث شده خلاقانه فکر کنم و از مهارت‌های حل مسئله، هر روز در شغلم استفاده کنم.»

استفان ملنیک

آقای استفان ملنیک یکی از برنامه نویسان جوانیست که در پلتفرم راه حل های بازاریابی دیجیتال Vendasta، فعالیت می کند.

این برنامه نویس جوان، هر روز با حدود پنج زبان برنامه نویسی مختلف کار می کند (که اگر برنامه نویسی شغلی خسته کننده بود، مسلما باعث نارضایتی شغلی بزرگی برای او می شد).

 با این حال، ملنیک نه تنها از شغلش راضی است، بلکه همیشه طرفدار کدها بوده و به گفته ی خودش، هر روز علاقه اش به دنیای کدها بیشتر و بیشتر می شود.

 ملنیک می‌گوید: «برادر بزرگترم زمان زیادی را صرف ساختن بازی‌های رایانه‌ای خود می‌کرد. من اساساً از کودکی با این دنیا آشنایی های مختصری داشتم. اما وقتی خودم پا به آن گذاشتم، تازه متوجه جذابیت های بزرگش شدم.

 این هیجان و جذابیت، در نهایت باعث شد که این کار را به عنوان شغل اصلی ام انتخاب کنم و طی سه سال گذشته، به صورت مستمر بر روی این حوزه تمرکز داشته باشم.»

برنامه نویسی یک چالش سرگرم کننده و جذاب است

از نظر بسیاری از برنامه نویسان، کار کردن روی کدها، پاداش های مستقیم و ملموسی را در اختیار شما قرار می دهد که نمی توانید چنین چیزی را در سایر فعالیت ها، برای خودتان پیدا کنید.

خلق هر ساختار و برنامه ای، در کنار همه ی لذت هایی که برایتان به همراه داشته، در نهایت باعث حس غرور و موفقیت نیز برای شما می شود.

در واقع با در این شغل می توانید هم از مسیری که طی می کنید لذت ببرید و هم از مقصد.

احساس این که توانسته اید به دانش جهانی چیزی را بیفزایید که می تواند منبع الهام سایرین هم باشد، از جمله لذت های شیرینی است که در فعالیت های معدودی می توانید به آن برسید.

سخن پایانی

همان اندازه که استفاده از تجربیات و نظرات افراد با تجربه همیشه می تواند روشن کننده ی مسیر برای ما باشد، به همان اندازه توجه به باورهای بی اساسِ عامه هم می تواند باعث دور شدن ما از مقصدمان باشد.

به باور عامه، برنامه نویسی شغلی کسل کننده با سختی های فراوان است. در حالیکه اگر پای صحبت برنامه نویسان و کسانی که در این حوزه اطلاعات و آگاهی دارند بنشینید، خواهید فهمید که ماجرا چیز دیگریست.

برنامه نویسی، دنیایی جذاب توأم با هیجان کشف ناشناخته هاست که اگر با روحیات شما سازگار باشد، قطعا می تواند مسیر کاری ایده آل و روشنی را پیش پایتان بگشاید.

اما اگر هنوز نمی دانید که شرکت در بوت کمپ های برنامه نویسی با ویژگی های روحی شما مطابقت دارد یا خیر، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی آیا بوت‌کمپ برای شما مناسبه؟  را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *