منوی دسته بندی

7 قدم طلایی برای شروع فعالیت فریلنسری در برنامه‌نویسی

برنامه نویسی فریلنسری، یکی از جمله فعالیت هایی به شمار می آید که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. نیاز کار برنامه نویسی به آرامش و تمرکز و همچنین عدم لزوم به حضور افراد در محل کار، از جمله دلایلیست که باعث شده برنامه نویسی فریلنسری طی سال های اخیر با استقبال قابل توجهی از سوی نیروهای برنامه نویس مواجه شود.

اما برای بسیاری از کسانی که در کار برنامه نویسی به تجربه ای نسبی رسیده اند، این سوال مطرح است که چگونه می توانیم به عنوان یک برنامه نویس فعالیت فریلنسری خود را آغاز کنیم. به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم که شما را با 7 قدم طلایی برای شروع فعالیت فریلنسری در برنامه نویسی آشنا نماییم.

بنابراین اگر شما هم از آن دسته برنامه نویسانی هستید که تمایل به شروع کار فریلنسری دارید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برنامه نویسی فریلنسری را از کجا شروع کنیم؟

همانگونه که گفتیم مزایای برنامه نویسی فریلنسری سبب شده که بسیاری از برنامه نویسان در جای جای دنیا تمایل به فعالیت در این حوزه داشته باشند. اما برای شروع برنامه نویسی فریلنسری بایستی کارمان را چگونه و از کجا شروع کنیم؟ در اینجا به 7 مرحله مهم برای شروع فعالیت فریلنسری در برنامه نویسی اشاره می کنیم:

ایجاد چند پروژه به عنوان نمونه کار

بچند نمونه کار از خودتان داشته باشید. این کار برای گرفتن پروژه های کوچک و بزرگ به دردتان می خورد.

پیشنهاد می کنیم بی نقص ترین و بهترین پروژه هایی که تا کنون به انجام رسانده اید، را در معرض دید مشتریان و کارفرمایان تان قرار دهید. با این کار هرچه بهتر و بیشتر با سطح توانمندی ها و قابلیت های شما آشنا می شوند.

ایجاد وب سایت شخصی

درست است که در برنامه نویسی فریلنسری، مشتری و کارفرما با شخص شما طرف است. اما شما برای این که حرفه ای بودنتان را برای مشتری هایتان به بهترین نحو به تصویر بکشید، بهتر است یک وب سایت شخصی ایجاد کنید. با این کار، هم بستر مناسبی را برای نمایش نمونه کارهایتان فراهم کنید و هم یک راه ارتباطی مناسب در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

وب سایت شما در واقع رو نمایی از ساختمان دانش و توانمندی های شماست. بنابراین تا جایی که می توانید تلاش کنید که وب سایتی در خور توجه برای خودتان بسازید.

به برند شخصی تان بپردازید

اولین گامی که می توانید برای ایجاد یک برند شخصی بردارید، ایجاد یک وب سایت حرفه ای برای خودتان است. قدم بعدی در تقویت برند شخصی تان این است که مقالات مختلفی با موضوعات کاربردی برای سایر برنامه نویسان و همچنین برای کارفرمایان ایجاد کنید. سپس روی وبلاگ سایت تان قرار دهید. همین مقاله ها تا حد بسیار زیادی می توانند توانایی ها و قابلیت های شما را در نظر سایرین به اثبات برسانند.

در واقع شما بخشی از دانش و تجربه تان را از طریق این مقالات به مخاطبین تان نشان می دهید.

به سراغ پرتال‌های فریلنسری بروید و برای خودتان یک پروفایل حرفه‌ای تنظیم کنید

پس از ایجاد وب سایت و تهیه چند نمونه کار، نوبت به مراجعه به وب سایت های فریلنسری می رسد. شما می توانید در سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی برای خودتان یک پروفایل حرفه ای ایجاد کنید. سپس با درج آدرس وب سایتتان کارفرما را متقاعد کنید که سری به آن بزند.

این موضوع در مورد سایت های خارجی نیز صدق می کند. کارفرمایان خارجی هم می توانند با دیدن نمونه کارهای شما، پروژه هایشان را به شما بسپارند.

در این صورت است که میتوانید به درآمدهایی غیر از درآمد ریالی هم دست پیدا کنید.

از ابزارهای مدیریت پروژه بهره بگیرید

فراموش نکنید که کارفرمایان همیشه ترجیح می دهند که نحوه تعامل شما با آن ها کاملا طبق اصول و موازین حرفه ای باشد. به این معنا که بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند. در مقابل شما هم بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی آن ها باشید.

بهترین روش برای رسیدن به این هدف استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه است.

به سراغ شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین بروید

علاوه بر وب سایت های فریلنسری، برخی از شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین هم گزینه مناسبی برای معرفی شما، سوابق و توانمندی هایتان است. در این شبکه اجتماعی شما می توانید خودتان را به جامعه بزرگی از کارفرمایان داخلی و خارجی معرفی نمایید.

از مشتری‌هایتان بخواهید که شما را به دیگران معرفی کنند

همیشه تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین و اثر بخش ترین روش های تبلیغی به شمار می رود. بنابراین چه بهتر که مشتریان شما در صورت رضایت از خدماتتان شما را به سایرین معرفی کنند؟

پس از اتمام هر پروژه و کسب رضایت مشتری تان، از وی بخواهید که شما را به سایر دوستان هم معرفی نماید. در چنین شرایطی زنجیره ای از مشتریان راضی را در کنار خود خواهید داشت که بهترین ابزار تبلیغاتی برای شما به شمار می آیند.

با شرکت در بوت کمپ های برنامه نویسی می تونید به سرعت زیاد مهارت برنامه نویسی رو یاد بگیرید و بصورت فریلنسری در این عرصه فعالیت کنید

برای آشنایی بیشتر با مهارت برنامه نویسی، پیشنهاد می کنیم خواندن مقاله سرگرم کننده یا خسته کننده / برنامه نویسی کدام است؟ را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *