منوی دسته بندی

بین سی شارپ و پی اچ پی بهترین انتخاب کدام است؟

زبان برنامه نویسی سی شارپ یا پی اچ پی؛ انتخاب بین زبان های برنامه نویسی مختلف برای مقاصد و اهداف گوناگون، همواره یکی از چالش های پیش روی برنامه نویسان مبتدی و حتی حرفه ای بوده است. این که کدام زبان را انتخاب کنیم تا بتوانبم به نتایج مطلوبمان برسیم، یکی از پرسش هایی است که معمولا در بین برنامه نویسان مطرح می شود و پیدا کردن پاسخی محکم و قطعی برای آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم که به مقایسه دو زبان پر طرفدار برنامه نویسی یعنی زبان برنامه نویسی سی شارپ و زبان پی اچ پی بپردازیم. در صورتی که شما هم از آن دسته برنامه نویسانی هستید که قابلیت های متعدد این دو زبان، کار تصمیم گیری را برایتان دشوار کرده است، احتمالا خواندن این مطلب می تواند تا حدود زیادی برایتان کمک کننده باشد.

بنابراین از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا از ابعاد گوناگون به مقایسه این دو زبان پر طرفدار برنامه نویسی بپردازیم.

یادگیری

چه بخواهیم بپذیریم و چه نه، میزان سختی یا آسانی یادگیری یک زبان برنامه نویسی، تاثیر بسیار زیادی در انتخاب آن از جانب برنامه نویسان دارد، به خصوص وقتی پای یک برنامه نویس مبتدی در میان باشد. چرا که بر اساس یک قانون نانوشته در برنامه نویسی، یادگیری یک زبان، کمک شایانی به یادگیری سایر زبان های برنامه نویسی نیز می کند.

بنابراین تنها کافیست که یکی از زبان های پر طرفدار برنامه نویسی را یاد بگیرید، تا مسیرتان برای یادگیری سایر زبان ها، هموار شود. حال اگر یادگیری همین زبان اول، ساده و آسان باشد، مطمئنا کار شما هم راحت تر خواهد شد.

هر دو زبان برنامه نویسی سی شارپ و پی اچ پی، هر دو از زبان هایی هستند که یادگیری آن ها تا حد زیادی ساده بوده و انعطاف پذیری آن ها باعث می شود که برنامه نویسان مبتدی و حرفه ای، دشواری خاصی برای یادگیری آن ها نداشته باشند.

بنابراین اگر برای انتخاب یکی از این دو زبان، تصمیم دارید به سراغ ساده ترین آن بروید، بایستی بگوییم که هر دو در یک سطح قرار دارند.

نحوه عملکرد

در خصوص نحوه عملکرد این دو زبان، حرف و حدیث های زیادی بین برنامه نویسان وجود دارد. به طور خلاصه باید این طور بگوییم که همه چیز به شما و قصد و نیت تان از انتخاب زبان بستگی دارد. به عبارت روشن تر، اگر قصد دارید که با یادگیری یکی از این دو زبان به سراغ برنامه نویسی تحت وب بروید،  php  بهترین انتخابیست که می توانید داشته باشید.

در حال حاضر بالغ بر 80% کل وب سایت های دنیا روی بسترphp هستند و در واقع پی اچ پی توانسته کارآمدی و عملکرد موثر خود را در این حوزه به اثبات برساند.

اما اگر توقع شما بیش از این هاست و می خواهید کارهای بیشتر و گسترده تری را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما زبان برنامه نویسی سی شارپ است. سی شارپ یکی از زبان های برنامه نویسی سریع و کارآمد است که توانسته رضایت بسیاری از برنامه نویسان را در سرتاسر دنیا تامین نماید.

قابلیت مقیاس پذیری

یکی دیگر از گزینه هایی که توجه به آن می تواند شما را در انتخاب زبان برنامه نویسی مورد علاقه تان یاری کند، قابلیت مقیاس پذیری است. در این مقایسه، هر دو زبان به خوبی از قابلیت مقیاس پذیری برخوردار هستند، با این تفاوت که پی اچ پی از قابلیت مقیاس پذیری برای برنامه های وب برخوردار بوده و سی شارپ مقیاس پذیری خوبی برای برنامه های شرکتی دارد.

بنابراین با خیالی آسوده، بسته به هدفتان، می توانید هریک از این دو زبان را انتخاب نمایید.

موارد استفاده

همانطور که گفتیم، در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی، آنچه که اهمیت دارد، هدف شما از برنامه نویسی و استفاده ایست که قرار است زبان انتخابی برای شما داشته باشد.

برای انتخاب بین زبان برنامه نویسی سی شارپ و پی اچ پی، پیشنهاد میکنیم که اگر به دنبال برنامه های سازمانی هستید، سی شارپ را انتخاب نمایید و در صورتی که توسعه وب، اولویت اول شماست، قطعا پی اچ پی گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود.

بهترین کشور ها برای مهاجرت

از آنجاییکه برنامه نویسی یکی از شغل های پر متقاضی در سرتاسر دنیا به شمار می آید، این روزها بسیاری از برنامه نویسان در اقصی نقاط جهان، در حال مهاجرت از کشور خود به سایر کشورها برای تجربه موقعیت های شغلی بهتر و درآمدهای بالاتری هستند.

در میان کشورهای مختلف، برخی از آن ها به عنوان قطب جذب برنامه نویس شناخته می شوند. در این بین اگر علاقه مند به یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ هستید، خوب است که بدانید کشورهای سوئد، سوئیس، استرالیا، آلمان و کانادا، بهترین مقاصد برای مهاجرت برنامه نویسان این حوزه هستند.

از طرف دیگر، کشورهایی نظیر سوئیس، دانمارک، نروژ، کانادا و ایالات متحده آمریکا، می توانند موقعیت های شغلی بهتری را برای برنامه نویسان پی اچ پی مهیا نمایند.

سخن پایانی

در این نوشتار تلاش کردیم تا مقایسه کوتاهی داشته باشیم بین دو زبان برنامه نویسی پر طرفدار، یعنی سی شارپ و پی اچ پی. امیدواریم انجام این مقایسه توانسته باشد طرفداران این زبان ها را برای انتخاب یکی از آن مجاب نماید.

اگر همچنان برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای خودتان دچار تردید هستید، به شما خواندن مقاله زبان برنامه نویسی مناسب برای من کدام است را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *