منوی دسته بندی

بهترین برنامه نویسان جهان و ثروتمندترین برنامه نویسان جهان را بشناسید

بهترین برنامه نویسان جهان

با نگاهی به فهرست پردرآمدترین مشاغل جهان، طی یک دهه گذشته، برنامه‌نویسی بی‌تردید یکی از مشاغل ثابت این لیست بوده و با سرعت فزاینده‌ای در حال ارتقاء رتبه در بین مشاغل درجه یک دنیاست. درآمد برنامه نویسی و موقعیت‌های شغلی جذابی که پیش پای علاقه‌مندانش قرار می‌دهد در شکل‌گیری این جایگاه برتر بی‌تاثیر نیست. دنیای برنامه‌نویسی به حدی بزرگ و وسیع است که نمی‌توان به راحتی گفت چه کسانی بهترین برنامه‌ ‌نویسان جهان هستند؛ اما در میان چهره‌های سرشناس برنامه‌نویسی، آشنایی با ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا که در نوع خود نابغه بوده‌اند، می‌تواند جالب و درخور توجه باشد.

با نگاهی به تاریخچه زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی اعم از پایتون، جاوا اسکریپت، پی اچ پی، سی شارپ و … با نام‌ها و اسامی تاثیرگذاری مواجه می‌شویم. آشنایی با زندگی این افراد می‌تواند برای تمامی علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی منشا الهام باشد.

در این نوشتار قصد داریم که شما را با بهترین و ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا که هریک به نحو موثری در زندگی روزمره مردم تاثیرگذار بوده‌اند، آشنا کنیم.

برای مشاهده بهترین راه آموزش برنامه نویسی (بوت کمپ های مکتب شریف) کلیک کنید.

بهترین برنامه نویسان جهان چه کسانی هستند؟

هرساله بسیاری از کسانی که در رشته برنامه‌نویسی فارغ‌التحصیل می‌شوند وارد بازار کار شده و خیلی زود موقعیت‌های شغلی خوبی را به دست می‌آورند. از این میان برخی از نوابغ برنامه نویسی جهان موفق شده‌اند که زندگی بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

نکته جالب این‌‌جاست که بسیاری از این برنامه‌نویسان به هیچ عنوان تحصیلات دانشگاهی نداشته و یا حداقل دوره‌های آکادمیک برنامه‌نویسی را نگذرانده‌اند.

چند سالیست که در ایران و سرتاسر جهان با ظهور بوتکمپ‌های برنامه‌نویسی، شاهد تربیت نیروی‌هایی خبره و توانمند در این حوزه هستیم. بوت‌کمپرها با گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت ظرف 3 ماه تا 1 سال می‌توانند وارد بازار کار شده و موقعیت‌های شغلی مناسب را تجربه کنند.

این گروه از افراد حتی می‌توانند به کشورهای مورد علاقه‌شان مهاجرت کنند و درآمد میلیاردی از برنامه نویسی داشته باشند.

موفقیت فارغ‌التحصیلان بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی تا جایی پیش رفته است که امروزه مجموعه‌های بزرگی نظیر بهترین شرکت ها برنامه نویسی دنیا، تمایل به جذب این فارغ‌التحصیلان داشته و آن‌ها را در زمره بهترین نیروهای خود می‌دانند.

در ادامه شما را با برخی از بهترین برنامه نویسان جهان که بعضی از آن‌ها به هیچ عنوان تحصیلات دانشگاهی در حوزه برنامه‌نویسی نداشته‌اند، آشنا می کنیم. نکته جالب توجه اینجاست که این افراد در زمره ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا نیز قرار دارند.

مطالب مرتبط: بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد کدام است؟

Larry Page (لری پیج)

بهترین برنامه نویس جهان لری پیج

نام این برنامه نویس تاثیرگذار سال‌هاست که در بین بزرگترین برنامه نویسان جهان به چشم می‌خورد. محصولی که توسط وی خلق شده ‌است برای بسیاری از ما آشنا بوده و شاید بتوانیم بگوییم که یکی از اجزای مهم زندگی روزمره ماست.

لری پیج سازنده بزرگترین موتور جستجوی دنیا، یعنی Google است. این برنامه‌نویس آمریکایی، ششمین ثروتمند ایالات متحده آمریکا بوده و از ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا به شمار می‌آید.

Sergey Brin (سرگئی برین)

Sergey Brin ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا

سرگئی برین برنامه‌نویسی نخبه بود که در کنار لری پیج شرکت گوگل را تاسیس کرد. او اصالتا روس‌ تبار بوده و زاده شهر مسکو است. ثروتی که برین از راه اندازی Google به دست آورده تفاوت چندانی با شریکش ندارد. به همین خاطر Sergey Brin نیز یکی از نام‌هاییست که در فهرست ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا به چشم می‌خورد.

Matt MullenWeg (نام مت مولنوگ)

Matt MullenWeg

نام مت مولنوگ با وردپرس پیوندی ناگسستنی دارد؛ چراکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای رایگان و متن باز در دنیا، نخستین بار در کامپیوتر شخصی این فرد متولد شد.
ثروتی که وردپرس توانسته برای مولنوگ به همراه بیاورد او را در زمره ثروتمندترین برنامه‌نویسان دنیا قرار داده است.

Tim Berners Lee (تیم برنرز لی)

Tim Berners Lee

شاید اگر تیم برنر Web را نمی‌ساخت، امروز نامی از برنامه‌نویسی در فهرست پردرآمدترین مشاغل جهان دیده نمی‌شد.

تیم برنرز لی را به عنوان پدر وب در جهان می‌شناسند. این برنامه‌نویس متولد لندن علاوه‌ بر این که یکی از بهترین برنامه نویسان جهان است؛ به عنوان یکی از ثروتمندان بزرگ دنیا نیز به شمار می‌آید.

James Gosling (جیمز گاسلینگ)

James Gosling

تصور کنید اگر جیمز گاسلینگ JAVA را خلق نمی‌کرد، امروز دنیای برنامه نویس‌ها چقدر می‌توانست کسل کننده و غیر دوست داشتنی باشد.

JAVA در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی و جیمز گاسلینگ یکی از بهترین برنامه نویسان جهان است. امتیاز جاوا برای او ثروت زیادی را به همراه آورده است.

Rasmus Lerdorf (راسموس لردورف)

Rasmus Lerdorf

راسموس لردورف، خالق یکی دیگر از محبوب‌ترین‌های برنامه‌نویسی یعنی زبان php است. او یک برنامه‌نویس دانمارکی با تبعیت کاناداییست و ثروت قابل توجهی را پس از ابداع زبان PHP شامل حال خود کرد. بنابراین می‌توان به راحتی نتیجه گرفت که لردورف در حال حاضر یکی از ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا است.

مطالب مرتبط: با این ترفندها از برنامه نویسی درآمد دلاری کسب کنید

Linus Torvalds (لینوس توروالدز)

Linus Torvalds

لینوس توروالدز، یک برنامه‌نویس محبوب فنلاندیست که نام او با کرنل لینوکس و همچنین سیستم کنترل نسخه گیت پیوندی ابدی دارد.
لینوس را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین و بهترین برنامه نویسان جهان نامید که توانست با توسعه کرنل رایگان و متن باز لینوکس، دنیای نامحدودی را برای دست‌اندرکاران حوزه وب خلق کند.

سخن پایانی

نگاهی به فهرست بلند و بالای پولدار ترین برنامه نویسان و پیشینه شغلی و تحصیلی آنها ثابت می‌کند که برای موفقیت در حوزه برنامه‌نویسی لزوما نیازی به گذراندن تحصیلات آکادمیک در این حوزه نیست.
تلاش، پشتکار، ابتکار عمل و البته شرکت در بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی می‌تواند مسیر شما را به عنوان یک برنامه‌نویس هموارتر، کوتاه‌تر و نزدیک‌تر به نتیجه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *