منوی دسته بندی

رهبری React، بررسی بازار کار react js در ایران و جهان

بازار کار react

در همان زمانی که ویروس کرونا تأثیرات گسترده‌ای بر بازارهای اقتصادی جهان گذاشت و بسیاری از مشاغل را تحت تأثیر قرار داد، فصل جدیدی از فعالیت در برخی از شغل‌ها، به ویژه شغل برنامه‌نویسی، شروع شد. بسیاری از برنامه‌نویسان فعالیت خود را به شکل دورکار آغاز کرده و توانستند حتی بیش از پیش در پیش بردن پروژه‌های خود موفقیت‌آمیز عمل کنند. در این میان، برنامه‌نویسانی که در حوزه React فعالیت می‌کنند، توانستند تأثیرات قابل توجهی را در دنیای برنامه‌نویسی بگذارند. اما چرا React؟ باید گفت که React یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت است که در میان کارفرمایان و برنامه‌نویسان طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به بازار کار React بیندازیم تا ببینیم که برای برنامه‌نویسان این حوزه، چه فرصت‌های شغلی ای وجود دارد.

react js چیست؟

برنامه‌نویسی React یا React.js درواقع یک فریم‌ورک جاوااسکریپت متن‌باز است که توسط شرکت فیس‌بوک توسعه داده شده است. این فریم‌ورک برای ساخت رابط‌های کاربری تعاملی در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب استفاده می‌شود. React از مفهومی به نام “کامپوننت‌ها” استفاده می‌کند که به تقسیم بندی وب‌سایت به قطعه‌های کوچکتر و قابل استفاده مجدد کمک می‌کند. این فریم‌ورک به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد که به راحتی و با کمترین تلاش، رابط‌های کاربری پویا و واکنش‌گرا را ایجاد کنند.

از جمله دلایل اصلی محبوبیت React، امکانات فراوانی است که در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد و باعث می‌شود برنامه‌نویسان بتوانند به طور قابل توجهی نظر مخاطب را به خود جلب کنند.

در کل، React یک جعبه ابزار کامل و حرفه‌ای است. اگر در هر وب‌سایت یا اپلیکیشنی مورد استفاده قرار گیرد، به طور قابل مشاهده‌ای نسبت به رقبایش برتری می‌دهد. با استفاده از React، می‌توانید با حداقل کد، یک وب‌اپلیکیشن بی‌نظیر خلق کنید.

React.js و React Native هر دو بر پایه React ایجاد شده‌اند، اما برای زمینه‌های مختلفی از توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شوند. React.js یک کتابخانه JavaScript است که برای ساخت رابط کاربری وب ایجاد شده و بر اساس مدل MVC (Model-View-Controller) عمل می‌کند. با استفاده از React.js، توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های وب دینامیک و پویا را ایجاد کنند. از طرفی ری اکت نیتیو یک چارچوب توسعه مبتنی بر React است که برای ساخت برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. این فریم ورک به برنامه نویسان اجازه می‌دهد که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی JavaScript و با استفاده از سینتکس React، برنامه‌های تلفن همراه چندپلتفرمی (مانند iOS و Android) را ایجاد کنند. با استفاده از React Native، توسعه دهندگان می‌توانند به اشتراک‌گذاری کد بین پلتفرم‌ها، کاهش زمان توسعه و هزینه‌های مرتبط با آن و افزایش سرعت توسعه بپردازند.

بیشتر بخوانید: ری اکت چیست و چرا باید آن را یاد گرفت؟

بررسی بازار کار React در ایران

بازار کار react در ایران

هر چه پیشرفت‌های بیشتری در دنیای وب رخ می‌دهد، برنامه‌نویسان بیشتری از React برای طراحی رابط کاربری در برنامه‌های موبایل و وب‌اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. این فریم‌ورک به همراه امکانات و ویژگی‌های متعددی که دارد، باعث شده بازار کار React همواره مملو از موقعیت‌های شغلی متنوعی در کشورمان باشد.
البته این به این معنا نیست که سایر زبان‌های برنامه‌نویسی بازار کار مناسبی ندارند، اما اگر بخواهیم بی‌طرفانه به موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که بازار کار React و میانگین حقوق برنامه نویس ری اکت، در وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی قرار دارد. در حال حاضر برنامه‌نویسان React به صورت دورکار، حضوری و فریلنسری در کشورمان مشغول به فعالیت هستند.

بنابراین، برنامه‌نویسانی که مسلط به React هستند، می‌توانند در بازار کار ایران به راحتی فرصت‌های شغلی متنوع و با درآمد مناسب پیدا کنند، از جمله در استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناوری، و شرکت‌های توسعه وب.

برای کصب اطلاعات بیشتر و شرکت در بوت کمپ react مکتب شریف کلیک کنید.

بازار کار React در جهان

در حال حاضر، بازار کار React به عنوان یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های جاوااسکریپت برای توسعه وب و برنامه‌های تعاملی، بسیار پویا و فعال است. این فریمورک با استفاده از کتابخانه ریکت و ابزارهای مختلفی مانند Redux، React Router، و Material-UI بهبود یافته و توسعه یافته است، که این امکان را فراهم می‌کنند تا برنامه‌نویسان بتوانند به راحتی و سرعت بیشتر به پروژه‌های خود بپردازند. با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگی مانند Facebook، Instagram، Netflix، و Airbnb از React به عنوان فریمورک اصلی خود استفاده می‌کنند، تقاضای برنامه‌نویسان React در سراسر جهان بسیار بالا است. بنابراین، زمینه‌ای برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای جذب توسعه‌دهندگان React وجود دارد و برنامه‌نویسانی که مهارت‌های React را دارند، می‌توانند به راحتی به شغل‌های مختلف و درآمد بالا دست یابند.

دلایل محبوبیت فریم ورک React

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا شرکت‌ها تمایل دارند از این فریم‌ورک برای پروژه‌های خود استفاده کنند. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می‌شود: محبوبیت فریم‌ورک React در اواخر سال‌های اخیر به دلایل زیر برمی‌گردد:

کارایی و عملکرد: React با استفاده از Virtual DOM، کارایی بالا و عملکرد بهتری را در مقایسه با روش‌های سنتی DOM فراهم می‌کند. این به معنای کاهش تعداد به‌روزرسانی‌های DOM و افزایش سرعت بارگذاری واکنش‌گرایی است.

کامپوننت‌های قابل استفاده مجدد

React از مفهوم کامپوننت‌ها استفاده می‌کند که به تقسیم بندی وب‌سایت به قطعه‌های کوچکتر و قابل استفاده مجدد کمک می‌کند. این امکان به برنامه‌نویسان این اجازه را می‌دهد که بخش‌های مختلف را به صورت جداگانه توسعه دهند و مجدداً استفاده کنند.

توسعه پذیری

React دارای محیط توسعه‌ی بسیار قوی و پویا است که ابزارهای متعددی مانند React DevTools و Create React App را ارائه می‌دهد که به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر کد بزنند و برنامه‌های بهتری ایجاد کنند.

جامعه فعال برنامه نویسان ری اکت

جامعه فعال React شامل بسیاری از توسعه‌دهندگان و منابع آموزشی است که به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا با آخرین تغییرات و بهترین روش‌های برنامه‌نویسی آشنا شوند و مشکلات خود را حل کنند.

اکوسیستم گسترده

React اکوسیستم گسترده‌ای از کتابخانه‌ها، ابزارها و فریم‌ورک‌های مرتبط مانند Redux، React Router و Material-UI را دارا است که به برنامه‌نویسان امکان انعطاف‌پذیری بیشتر و استفاده آسان‌تر از این فریم‌ورک را می‌دهد.

جالب است بدانید که در کشورهای مختلف جهان مانند سوئیس، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلستان، بهترین حقوق و مزایا به برنامه‌نویسان React اختصاص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: کتابخانه react به زبان ساده و دلایل محبوبیت آن

بهترین سایت های دنیا که با ریکت نوشته شده اند کدامند؟

سایت های نوشته شده با react.js

برخی از بهترین وب‌سایت‌هایی که با استفاده از React نوشته شده‌اند عبارتند از:

Facebook: ریکت اصلی‌ترین فریم‌ورکی است که برای توسعه وب‌سایت و برنامه‌های فیس‌بوک استفاده می‌شود. بسیاری از بخش‌های فیس‌بوک، از جمله News Feed و Messenger از React استفاده می‌کنند.

Instagram: این شبکه اجتماعی نیز توسط فیس‌بوک مدیریت می‌شود و از React برای ساخت رابط کاربری خود استفاده می‌کند.

Netflix: این وب‌سایت معروف از React برای بخش‌هایی از رابط کاربری خود استفاده می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد به سرعت و با کارایی بالا محتوا را پخش کند.

Airbnb: وب‌سایت اجاره مسکن معروف Airbnb نیز از React برای ایجاد رابط کاربری پویا و واکنش‌گرا استفاده می‌کند.

Dropbox: این سرویس ذخیره ابری همچنین از React برای بهبود تجربه کاربری و افزایش کارایی استفاده می‌کند.

Reddit: این سایت اجتماعی معروف نیز از React برای ایجاد رابط کاربری پویا و دینامیک خود استفاده می‌کند.

Pinterest: وب‌سایت اشتراک‌گذاری تصاویر Pinterest هم از React برای ساخت رابط کاربری واکنش‌گرا و جذاب استفاده می‌کند.

این تنها چند نمونه از وب‌سایت‌های معروفی هستند که از React برای توسعه و بهبود تجربه کاربری خود استفاده می‌کنند. استفاده از React به عنوان یک فریم‌ورک محبوب برای توسعه وب‌سایت‌ها در حال رشد و گسترش است، و همچنین بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها از این فریم‌ورک برای ایجاد رابط کاربری پویا و واکنش‌گرا خود استفاده می‌کنند.

آیا بوت کمپ برنامه نویسی راه خوبی برای یادگیری ریکت است؟

بله، بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی به عنوان یک راه بسیار خوب برای یادگیری React شناخته می‌شوند. این بوت‌کمپ‌ها معمولاً دوره‌های آموزشی گسترده‌ای را فراهم می‌کنند که به شما اصول پایه‌ای و پیشرفته React را آموزش می‌دهند و شما را با ابزارها و فرآیندهای مورد استفاده در توسعه وب آشنا می‌کنند.
در بوت‌کمپ‌های React، شما قادر خواهید بود:

  • آموزش اصولی و جامع در مورد React و مفاهیم آن را دریافت کنید.
  • با استفاده از پروژه‌های عملی و واقعی، مهارت‌های عملی را تمرین کنید.
  • از منابع آموزشی متنوعی از جمله ویدئوهای آموزشی، مقالات، و تمرینات عملی استفاده کنید.
  • از تمرین با همکاران و مربیان تجربه‌ی آموزشی مشترک داشته باشید.
  • با مشکلات و چالش‌های واقعی در فرایند توسعه روبرو شوید و یاد بگیرید چگونه آن‌ها را حل کنید.

با این حال، قبل از ثبت نام در یک بوت‌کمپ، مطمئن شوید که محتوا و امکانات آن با اهداف و نیازهای شما هماهنگ است. همچنین از اعتبار و کیفیت مربیان و منابع آموزشی آن بوت‌کمپ اطمینان حاصل کنید تا از یک تجربه آموزشی موثر و با ارزش برخوردار شوید.

بوت کمپ react js مکتب شریف، یکی از بهترین راه های آموزش ری اکت است که علاوه بر این که مهارت های فنی لازم را در حوزه برنامه نویسی به شما آموزش می دهد، شما را برای ورود به بازار کار react نیز آماده و مجهز می کند و می‌توانید برای فرصت های شغلی استخدام کارآموز react js، استخدام junior react و استخدام react رزومه ارسال کنید. علاوه بر این می توانید با صرف مدت زمان کوتاهتری نسبت به دوره های آکادمیک، به یک برنامه نویسی حرفه ای تبدیل شده و برای فرصت های شغلی استخدام برنامه نویس react رزومه ارسال کرده و وارد بازار کار شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *