منوی دسته بندی

استعدادسنجی مکتب، معیاری برای سنجش تفکر الگوریتمی

شاید در مراحل اول ورود به بوت‌کمپ‌های مکتب به گوشتون خورده باشه که همه باید تو یه چالشی به نام استعدادسنجی شرکت کنن! (برای آشنایی با بوت‌کمپ میتونین مقالۀ بوت‌کمپ برنامه‌نویسی را بهتر بشناسیم یا بوت کمپ برنامه‌نویسی با محیط‌ دانشگاهی چه تفاوت‌هایی دارد؟ را مطالعه کنید)

حالا چالش استعدادسنجی مکتب چیه؟ و چه کاربردهایی داره؟ در ادامه دربارۀ این چالش که توسط تیم مکتب برای قدرت تحلیل متقاضیان کاروندامون رو با چاشنی مختصر ریاضی طراحی شده، صحبت می‌کنیم.

قدرت حل مسأله؛ مهم‌ترین ویژگی برنامه‌نویسان

مهم ترین ویژگی یه برنامه نویس موفق داشتن قدرت تحلیل بالا و توانایی حل مساله است. اساسی‌ترین رکن برای اینکه تبدیل به یه برنامه‌نویس خوب بشین و تو این مسیر پیشرفت کنین، این هست که قدرت حل مسئله مناسبی داشته باشین. و درک درستی از روش‌های اون داشته باشین.

باید با قدرت تحلیلتون مسائل رو اونقدر به اجزای کوچیک تر بشکنید که به سادگی قابل حل باشن. بعد با مهارت حل مساله‌تون اون‌ها رو دوباره معماری کنید تا یه جواب منظم و پیوسته به دست بیاد.

به زبان ساده‌تر، شما باید قوه تحلیل خودتون رو بالا ببرین . بتونید مسائل رو آنقدر به اجزای کوچکتری تبدیل کنین تا به سادگی قابل حل بشن . بعد از اون به یه شکل منظمی سرهم کنید که پیوستگی خودشون رو از دست ندن.

این توانایی که اصلی ترین شرط لازم برای ورود افراد به دنیای برنامه نویسیه، در واقع چیزی نیست به جز “تفکر الگوریتمی” جالبه بدونید تفکر الگوریتمی یه مهارته و میشه با تلاش و تمرین اون رو به دست آورد.

داشتن تفکر الگوریتمی اصلی‌ترین جزء برای ورود به دنیای برنامه‌نویسیه و کاملا قابل ارتقا هم هست.

برای شروع برنامه‌نویسی ریاضیات چقدر اهمیت داره؟

افراد زیادی آشنایی با ریاضیات رو شرط یادگیری برنامه نویسی می دونن. اما ریاضیات فقط یکی از راه‌های تمرین و  مقدمه‌ای برای یادگیری روش‌های حل مسأله و تفکر الگوریتمیه.

ریاضیات می‌تونه یه راه‌حل خوب برای تمرین و یادگیری روش‌های حل مسائل باشه و تفکر الگوریتمی شمارو تقویت کنه. ولی تنهاترین مسیر نیست. بنابراین بر خلاف تصور عمومی برای شروع برنامه‌نویسی دونستن مسائل پایه‌ای ریاضی مثل منطق‌های محاسباتی و جبر کافیه و این توانایی تحلیل و حل مسأله افراده که تعیین کنندست و حرف آخر رو می‌زنه!

چالش استعدادسنجی!

به همین دلیل ما در مکتب همون ابتدا یه چالش (که اسمش رو استعدادسنجی برنامه‌نویسی گذاشتیم) رو طراحی کردیم. ما به کمک این چالش قبل از شروع بوت‌کمپ‌ها تفکر الگوریتمی و قدرت تحلیل متقاضیان کاروندامون رو با چاشنی مختصر ریاضی می‌سنجیم. (در همون حدی که برای شروع برنامه‌نویسی بهش نیاز دارین) تا یه بوت‌کمپ قوی برگزار کنیم.

این استعدادسنجی شامل یه تعداد سوال تستیه که هوش و قدرت حل مسئله شمارو ارزیابی می‌کنه با یه مقدار چاشنی ریاضیات، البته در همون حدی که برای شروع برنامه‌نویسی بهش نیاز دارین و اشاره شد.

آماده‌ای خودت رو در این چالش محک بزنی؟

برای شرکت در این چالش استعدادسنجی رایگان می‌تونین اطلاعات خودتون رو در بخش مشاوره و ثبت‌نام وب‌سایت ثبت کنید تا اطلاعات شرکت در این آزمون استعدادسنجی براتون ارسال بشه. همچنین می‌تونین با مکتب تماس گرفته تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنن.

یک نظر

  • مهسا خوشکار گفت:

    سلام، به نظرم سوالاتش یه جورایی تخصصیه و لازمه که حداقل یک سری نمونه سوال و جواب در اختیار همه قرار بدین که با تمرین بتونیم حلشون کنیم.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *