منوی دسته بندی

لینکدین حرفه‌ای داشته باشیم!

کار با شبکه‌های اجتماعی، بایدها و نبایدهای خاص خودش رو داره. اگه می‌خواین در لینکدین حرفه‌ای ظاهر بشین، در این مقاله همراه ما باشید.

1. مرموز نباشید!

بعضی افراد دوست دارن مرموز عمل کنن، مثلاً تو پروفایل خودشون نه نام درست و حسابی دارن و نه عکس واضحی؛ یک ناشناسِ تمام عیار!
این شیوه غلطه و حداقل لینکدین جای این کار نیست.
بر عکس، شما باید قسمت‌های محل درج نام و نام‌خانوادگی، عنوان شغلی، توضیحات و بخش‌های دیگه رو تکمیل کنین تا بتونین خودتون روبه خوبی به دیگران معرفی کنین.

2. غلط‌نویسی ممنوع!

اینجا جاییه که نباید پروفایل ناقص یا غلطی داشته باشین، چون پیام ناخوشایندی از طرف برند یا کسب و کار شما باشه و به مخاطب چنین القا کنه که شما سر به هوا ، بی‌دقت و نامنظم هستین، باری به هر جهت عمل میکنین و غیر قابل اعتمادین وخیلی چیزای نامطلوب دیگه.
بنابراین صفحه‌تون رو مرور کنین و اشتباهات ( املایی ، نگارشی، علمی و …) رو فوراً اصلاح کنین.

3. عکس مناسبی برای پروفایلتون لینکدین انتخاب کنین.

پروفایل لینکدین شما حتماً باید عکس داشته باشه ولی یک عکس «خوب و مناسب». استفاده از عکس‌های نامرتبط، غیرحرفه‌ای، طنزگونه، مخدوش و مبهم کار بسیار غلطیه.

4. عنوان مناسب بنویسید.

عنوان (Headline) محل نوشتن توضیحات مختصری دربارۀ خودتونه.
این قسمت از اولین چیزاییه که افراد می‌بینن، پس سعی کنین تأثیر اولیۀ درستی روی افراد بذارید.

انتخاب عنوان درست که زیر اسم‌تون نمایش داده می‌شه، یکی از بزرگترین ابزار بازاریابی و برندسازی شخصی شماست و این عنوان در کنار اسم شما در همه جای لینکدین خودنمایی می‌کنه.

5. یکURL شخصی برای لینکدین خودتان درست کنین.

این کار ساده است و نتیجۀ اونمی‌شه: linkedin.com/yourname
با شخصی‌سازی URL حساب کاربری لینکدین، شما حرفه‌ای‌تر به نظر میاین؛ به اشتراک‌گذاری لینک حساب کاربریتون تو لینکدین راحت‌تر می‌شه و از لحاظ سئو، اگر کسی در موتورهای جستجو اسم و فامیلی شما رو جستجو کنه، احتمال بیشتری داره که به صفحۀ لینکدین شما برسه.
برای این کار به بخش Edit URL تو تنظیمات پروفایل خودتون برید.

7. خلاصه‌ای کامل بنویسین.

قسمت Summary خلاصۀ حساب کاربری شماست و اکثر افراد همین بخش رو می‌خونن. Summary محل نوشتن توضیحات مختصر دربارۀ خودتونه و تو این قسمت می‌تونید از تجربیات کاریتون، تحصیلات و این‌که شما چه کسی هستین و تو چه زمینه‌ای تخصص دارین بنویسین.
درضمن به یاد داشته باشین که تو قسمت خلاصۀ پروفایل‌تون می‌تونید از محتواهای چندرسانه‌ای هم استفاده کنین.
لینکدین به شما اجازه می‌ده که تو این قسمت عکس، ویدیو و اسلاید هم قرار بدین.
گاهی یه تصویر به اندازۀ 1000 کلمه حرف برای گفتن داره.

8. در شبکۀ لینکدین خود حداقل 50 عضو داشته باشین.

داشتن 50 نفر یا کمتر تو شبکۀ دوستانتون، از دیدگاه کارفرمایان نشان‌دهنده سه چیز ه:

  • شما فردی منزوی هستین؛
  • شما فردی شکاک هستین و به سختی به دیگران اعتماد می‌کنین
  • شما با فناوری و شبکه‌های اجتماعی میانۀ خوبی ندارین؛
    که البته هیچ کدوم از اینا خوب نیست.

از طرفی، برخی کاربران، تعداد بسیار زیادی عضو تو شبکۀ خودشون دارن و به اون افتخار هم می‌کنن.
ما چنین پیشنهادی نمی‌دیم، بلکه حداقل بین 50 تا 100 فرد رو در ابتدای کار توشبکۀ دوستان‌تون داشته باشین عالیه.

9. به روز باشید.

در لینکدین به‌روز باشین و به طور منظم صفحات خودتون رو آپدیت کنین.
فاصلۀ زمانی طولانی بین دو به‌روزرسانی، گاهی به قطع ارتباطات فعلی هم منجر میشه.
از اونطرف، ارسال پست‌های پی در پی و فراوون هم آزاردهنده‌ست.
مراقب باشین از اون طرف بوم هم نیفتین!

مکتب شریف هم در این شبک] اجتماعی، شبکۀ بزرگ ارتباطی‌ای رو از مکتبی‌ها کنار هم جمع کرده و ما اونجا به رشد و ارتباط حرفه‌ای با همدیگه تو این شبکۀ اجتماعی کمک می‌کنیم.
شما هم میتونین با فالو پیج مکتب شریف در لینکدین و برقراری ارتباط با مکتب، عضوی از این خانوادۀ بزرگ مکتب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *