منوی دسته بندی

لپ‌تاپ مناسب برنامه‌نویسی چه ویژگی‌هایی داره؟

انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای برنامه نویسی می‌تواند پروسه‌ای سخت باشد. به علت تنوع زیاد در لپ‌تاپ‌ها بسیاری از افراد در هنگام خرید ممکن است سردرگم شوند. مدل‌های زیادی از لپ‌تاپ در بازار وجود دارد که نسبت به دیگری برتری هایی دارند. شما می توانید بر روی اکثر لپ‌تاپ‌ ها برنامه نویسی را انجام دهید، اما اگر از یک دستگاه مناسب مخصوص برای این کار استفاده کنید، بهروری شما در روند برنامه نویسی ارتقا می‌یابد. انواع مختلفی از توسعه در صنعت ای‌تی وجود دارد که هر کدام ابزارهای خاص خودشان را مطلبند؛ بنابراین هیچ لپ‌تاپی را نمی‌توانید پیدا کنید که برای همه امور استفاده شود.

اما ما در این مقاله فرض خواهیم کرد که شما:

۱. یک توسعه دهنده وب هستید.

۲. لپ‌تاپ شما، ماشین توسعۀ اولیۀ شما است.

در اینجا ملاحظاتی قبل از خرید لپ‌تاپ آورده شده است.

۱. قابل‌حمل بودن لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌ها در هر شکل و اندازه‌ای به بازار عرضه می‌شوند. شما باید بدانید که لپ‌تاپ شما به چه میزان قابل حمل است. اگر نیازی ندارید که لپ‌تاپ خود را حمل کنید، بهتر است یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش ۱۵ اینچی را انتخاب کنید. این لپ‌تاپ‌ها معمولاً مشخصات بهتر و صفحه نمایشی بزرگ‌تر دارند که برای کارهای چند وظیفه‌ای ساخته شده‌اند.

اگر فردی هستید که زیاد سفر می‌کنید، یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی یک گزینه مناسب برای شما است. این لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر و دارای عمر باتری بیشتری هستند.

لپ‌تاپ‌های دارای صفحه‌نمایش لمسی مزیت زیادی برای شما ندارد و فقط هزینه اضافه‌تری را در بر خواهند داشت؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که از انتخاب لپ‌تاپ‌هایی با صفحه لمسی، حتی المکان دوری کنید.

۲. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ

 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لپ‌تاپ صفحه‌نمایش آن است. برنامه نویسی شغلی است که مجبور هستید برای مدت زمان طولانی به صفحه‌نمایش خیره شوید؛ بنابراین باید نسبت به این گزینه توجه زیادی داشته باشید.

اکثر لپ‌تاپ‌ها یک صفحه ۷۶۸*۱۳۶۶ پیکسلی دارند که در حد متوسط است. صفحه‌نمایش این نوع لپ‌تاپ‌ها گزینه مناسبی برای کارهای چندوظیفه‌ای نیست. همچنین به منظور خوانایی راحت‌تر متون، لبه‌های متن‌ها به اندازه کافی تیز نیستند.

همچنین نمایشگرهای 4K شارژ باتری لپ تاپ را بیش از اندازه تخلیه می‌کند.

 هر انتخابی که قصد دارید انجام دهید، توجه داشته باشید که لپ‌تاپی با صفحه‌نمایش کمتر از HD 1080 پیکسل انتخاب نکنید. حتی اگر مجبور هستید که هزینه اضافه برای این نوع صفحه‌نمایش پرداخت کنید، حتماً این کار را انجام دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که صفحه‌نمایش از زاویه دید خوبی برخوردار است. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ نباید همانند یک آینه بازتاب داشته باشد.

۳. پردازنده(CPU)

پردازنده لپ‌تاپ شما تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد برنامه‌ها دارد، بنابراین نمی‌توانید این گزینه را نادیده بگیرید. انواع مختلفی از پردازنده‌ها با مشخصات گوناگون وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. برخی از مهم‌ترین آن‌ها کش، تعداد هسته، فرکانس و قدرت طراحی است. به طور کلی یک پردازنده از نوع اینتل Core i5 و یا Core i7 با فرکانس ۳ گیگاهرتز یا بیشتر برای برنامه نویسان مناسب است.

۴. حافظه(RAM)

 به نظر نمی‌آید هیچ برنامه نویس حرفه‌ای بتواند با مقدار حافظه کمتر از ۴ گیگابایت کارهای خود را به خوبی انجام دهد. حداقل پیشنهاد ما برای انتخاب میزان رم ۸ گیگابایت است. با ظهور برنامه‌هایی مانند الکترون که منابع زیادی از حافظه را اشغال می‌کند، انتخاب ۸ گیگ حافظه رم هنوز هم کافی نیست. اگر قادر هستید تا هزینه بیشتری کنید، پیشنهاد می‌کنیم حافظه ۱۶ گیگابایتی را انتخاب کنید.

۵. فضای ذخیره‌سازی (Hard disk)

نوع و ظرفیت ذخیره‌سازی مانند انتخاب هارد SSD باید در صدر اولویت‌های شما باشد. انتخاب هارد SSD موجب افزایش قابل‌توجه عملکرد مانند بوت شدن سریع سیستم‌عامل، راه‌اندازی برنامه‌ها و پروژه‌ها در مقایسه با هارد‌های HDD می‌شود.

ظرفیت یک هارد SSD برای انتخاب باید حداقل ۲۵۶ گیگابایت باشد؛ اما اگر قادر هستید که هزینه بیشتری کنید بهتر است یک هارد SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و یا ۱ ترابایت انتخاب کنید. از SSD می‌توانید برای فایل‌ها و پروژه‌های کم حجم که به صورت مکرر با آن‌ها سروکار دارید، استفاده کنید و فایل‌های حجیم دیگر مانند فیلم‌ها و… را می توانید در هارد HDD خود ذخیره کنید.

۶. صفحه‌کلید

به این خاطر که شما اکثر اوقات خود را با صفحه‌کلید کار می‌کنید، بنابراین نمی‌توانید بر روی این گزینه ریسک کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنید که صفحه کلیدی جمع و جورتری دارند. مهم‌ترین نکته این است که قبل از خرید حتماً صفحه‌کلید را آزمایش کرده تا از راحتی کار با آن اطمینان حاصل کنید. اگر که قصد دارید در نور کم پروژه‌های خود را انجام دهید، صفحه کلیدی همراه با نور پس زمینه می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

۷. انرژی

اگر بیشتر وقت خود را در نزدیکی پریز برق صرف می‌کنید، عمر باتری برای شما چندان مهم نیست. با این وجود، لپ‌تاپی را انتخاب کنید که حداقل بتواند ۶ ساعت دوام داشته باشد. البته به گفته‌های سازنده در مورد میزان ماندگاری باتری نباید اعتماد کرد. قبل از خرید حتماً آزمایش و ارزیابی‌ها را از سایت‌ها، انجمن‌ها و ویدیوهای یوتیوب مشاهده کنید.

۸. سیستم‌عامل لپ‌تاپ

 سیستم‌عامل یک از پارامترهایی است که در انتخاب شما برای خرید لپ‌تاپ نقش دارد. کاربران ویندوز گزینه‌های زیادی در اختیار دارند، اما اگر ترجیح می‌دهید که MacOS استفاده کنید، تنها به یک گزینه محدود هستید.همچنین سیستم‌عامل لینوکس بر روی اکثر سخت‌افزارها اجرا خواهد شد، اما بهتر است لپ‌تاپی را خریداری کنید که دارای پشتیبانی رسمی از لینوکس هستند. برخی از فروشگاه‌ها مانند ایسوس لپ‌تاپ‌هایی را ارائه می‌دهند که به صورت پیش فرض بر روی آن‌ها لینوکس نصب‌شده است.

۹. گرافیک اختصاصی با یکپارچه

 کارت گرافیک برای اهداف برنامه‌نویسی زیاد مهم نیست. می‌توانید از لپ‌تاپ‌های استفاده کنید که دارای کارت گرافیک آنبرد هستند که باعث می‌شود در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. هزینه‌ای که صرفه‌جویی می‌کنید را بهتر است بر روی گزینه‌هایی مانند انتخاب هارد SSD یا یک پردازنده صرف کنید.

مشاورین ما در مکتب شریف شما را راهنمایی میکنند تا پس از طی کردن بوت کمپ تخصصی برنامه نویسی وارد بازار کار شوید.

منبع برگرفته از:

این مقاله رو هم از دست نده:

آیا یادگیری برنامه نویسی سخت است؟ (چگونه آن را آسان تر کنیم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *