منوی دسته بندی

خودآموزی یا شرکت در بوت کمپ برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی و کدزنی یکی از زمینه‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. ولی برای انتخاب مسیر یادگیری همیشه مشکلات و تردیدهایی وجود دارد. یادگیری برنامه نویسی به صورت خودآموزی و یا شرکت در بوت‌کمپ برنامه‌نویسی!

فواید خودآموزی:

  • متناسب با برنامۀ شما

یکی از مزایای خودآموزی در مقابل شرکت در بوت کمپ این است که برنامه ی درسی مورد علاقه ی خودتان را انتخاب می‌کنید. حفظ تعادل در درس و یا برنامۀ روزانۀ کاری؛ از جمله مزایای درس‌های آنلاین است. هرکس می تواند به برنامه ی زندگی خودش، کدزدن در بعدازظهر ها و یا تعطیلات را اضافه کند.  البته که در این راه مسائل مختلفی نظیر کار و تحصیل وجود دارد که باعث حواس پرتی می‌شود.

  • مقرون به صرفه، ورود راحت

طیف عظیم درس ها، از درس های رایگان تا پولی در هر رنج قیمتی، در اینترنت یافت می شود. قیمت ها به قدری مقرون به صرفه ست که حتی گران ترین درس‌ها هم می توانند اقتصادی باشند.

  • پرداخت هزینه بابت چیزی که نیاز دارید

خودآموزی به شما کمک می کند تا مطالب مورد نیاز برای یادگیری را خودتان انتخاب کنید. می توانید بر روی قسمت کوچکی از یک آموزش خاص توجه کرد. نتیجه ی این کار، کاهش هزینه ها برای همه توسعه دهندگان است. با این حال، یک توسعه دهنده ی تازه کار بایستی زمان زیادی برای پیدا کردن زمینه ی کاری و تکنولوژی مورد استفاده صرف کند.

فواید بوت‌کمپ برنامه‌نویسی

یادگیری سریع تر در غالب گروه

همکاری بین دانشجویان حاضر در یک بوت کمپ به میزان زیادی بر روی سرعت یادگیری تاثیر می گذارد. ارتباط داشتن با سایر افراد حاضر در بوت کمپ جهت یادگیری مفاهیم برنامه نویسی و کدزنی از ابزارهای قوی بوت کمپ است. این ویژگی محیط اجتماعی بزرگی برای یادگیری فراهم می‌کند. یادگیری انفرادی درک مفاهیم را سخت تر و مدت زمان یادگیری را بیشتر می کند.

برنامه درسی منسجم و حضور مربی = یادگیری سریع

در بوت کمپ راه های زیادی برای یادگیری یافت می شود. با مربی گری استادان آگاه، می توانید مرحله به مرحله مهارت خود را افزایش دهید.

غرق در یادگیری، بدون حواس پرتی، محتوای بسیار زیاد

دلیل انتخاب عنوان بوت کمپ برای این چنین محیط هایی این است که شما ماه ها با کدزدن و برنامه نویسی می‌خورید، می‌خوابید، راه می‌روید، حرف می‌زنید و نفس می‌کشید. خودتان را در یک محیط آموزشی احاطه شده می بینید، با برنامه ی درسی پیش می‌روید و تمامی مواردی که باعث مزاحمت می‌شوند را کنار زده اید. با این تمرکز بسیار زیاد، شما کارهای زیادی را در زمان کمتر انجام داده و تکنولوژی جدیدی را با سرعتی که غیر قابل باوری فرا می‌گیرید. در واقع شما زمان کمتری برای انجام سایر کارها دارید!

شبکه‌سازی

بعد از ورود به بوت کمپ، شما با افرادی که هدف مشابه با شما دارند برخورد می کنید: یادگیری چگونگی برنامه نویسی! بلافاصله یک شبکه از توسعه دهندگان در حال یادگیری با مهارت های مشابه تشکیل می دهید. برای تغییر در زمینه ی کاری، بایستی شبکه ای حرفه به منظور دسترسی به فرصت های شغلی متنوع ایجاد کنید که حضور در بوت کمپ و برخورد با افراد زیاد این امکان را به شما می‌دهد.

هدایت در زمینۀ یافتن شغل

کمک در مسیر شغلی یکی از مهم ترین سرویس هایی ست که بوت کمپ برای شما فراهم می‌کند. فناوری‌های حوزه آی‌تی برای بسیاری از افراد یک صنعت نو و جدید بوده و قوانین جست و جوی شغل هم در آن متفاوت است. راه های معمول موجود در سایر صنایع برای پیدا کردن موقعیت شغلی در این زمینه کار نخواهد کرد. بوت کمپ به شما در پیدا کردن شغل دلخواه، چشم انداز های شغلی خود کمک کرده و به شما برای موفقیت در مصاحبه کمک می کند.

اما مسیر درست کدام است؟

در هنگام صحبت از تغییر مسیر شغلی، نادیده گرفتن محیط همکارانه و کمک‌کنندۀ بوت‌کمپ بسیار سخت است. به خصوص برای کسانی که سابقه‌ای در زمینۀ برنامه نویسی ندارند.

سرعت یادگیری در بوت کمپ سه برابر سرعت خودآموزی ست.

اما این موارد دلیلی برای شایسته نبودن درس های آنلاین نیستند. درس‌های آنلاین، منعطف و ارزان هستند و دسترسی راحتی دارند. هر چند که شما قدم‌های اول خود را در زمینۀ برنامه‌نویسی و ورود به دنیای آن برمی‌دارید. یا در حال بهبود مهارت‌های خود به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای هستید. پیدا کردن درسی که بهترین نتیجه را به شما بدهد بسیار اهمیت دارد. تمامی گزینه‌های خود را جست و جو کرده و از خودتان در مورد این که به چه چیزی نیاز دارید؛ بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *