منوی دسته بندی

8 را‌هکار مفید برای پیدا کردن شغل برنامه‌نویسی پس از اتمام بوت کمپ

یادگرفتن مهارت‌ها و راهکارهایی برای پیدا کردن شغل مناسب بعد از اتمام بوت‌کمپ‌ها از ضروری‌ترین نکاتیه که لازمه همه اطلاعاتی رو در این باره بدونیم. البته نکاتی که افراد در مصاحبه کاری خودشون باید رعایت کنن هم مهمه که می‌تونید در مقالۀ استراتژی‌های مهم مصاحبه ی شغلی در این باره هم بخونید. در این جا ما 8 راهکار مفید در این زمینه رو با هم بررسی کردیم:

۱. نشان دهید که برای انتخاب در این شغل می‌توانید یاد بگیرید.

انعطاف‌پذیری در دنیای برنامه‌نویسی ضروری است. شما باید بتوانید به کارفرمای خود نشان دهید که قادر به یادگیری سریع مطالب هستید. بسیاری از افرادی که به دورۀ بوت‌کمپ برنامه‌نویسی می‌روند، مطالبی را یاد می‌گیرند که هرگز قبلاً در مورد آن‌ها مطالعه نداشته‌اند. دلیل این امر این است که این افراد استعداد فوق‌العاده‌ای برای یادگیری در حوزۀ برنامه‌نویسی دارند. کارفرمایان معمولاً افرادی منعطفی را انتخاب می‌کنند که پاسخگوی نیازهای شرکت باشد. باید ثابت کنید که می‌توانید سریع یاد بگیرید. حتی اگر نیاز موردنظر شرکت را بلد نباشید.

۲. از سابقۀ خود به نفع خود استفاده کنید.

اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید این است که اکثر افرادی که دوره بوت کمپ برنامه نویسی را می‌گذرانند، پیش‌زمینه‌های مختلفی دارند. بسیاری افراد هیچ نوع تجربه‌ای از برنامه نویسی ندارند و برخی از آن‌ها ممکن است فکر کنند که این عامل می‌تواند برای آن‌ها مشکل‌ساز شود. مهم نیست که شما چه سابقه‌ای دارید بلکه شما باید در مسیر پیدا کردن شغل از سوابق خود به‌خوبی استفاده کنید.

۳. ارتباط با دیگران و شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید پس از دوره بوت‌کمپ برنامه‌نویسی انجام دهید این است که مطمئن شوید در شبکه‌های اجتماعی با دیگران در ارتباط هستید. بسیاری از کارآموزانی که تاکنون در دوره بوت کمپ شرکت کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که ارتباط با سایر افراد در شبکه‌های اجتماعی ازجمله LinkedIn به آن‌ها کمک بزرگی کرده است. (اگه با این شبکه آشنایی ندارین خواندن مقالۀ لینکدین، پاتوق حرفه‌ای‌ها رو به شما توصیه می‌کنیم) همچنین شما می‌توانید با افرادی که در دنیای برنامه‌نویسی فعالیت دارند ارتباط داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اینکه دورۀ بوت‌کمپ را به اتمام برسانید بهتر است چندین نفر از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، ارتباط داشته باشید.

۴. به افرادی که می‌شناسید رجوع کنید.

از دیگر موارد مهم در زمینۀ ارتباط با دیگران، مراجعه به افرادی است که در دایرۀ ارتباطی شما قرار دارند و آن‌ها می‌شناسید. اگر شما دارای استعداد و توانایی خاصی باشید، این افراد می‌توانند به‌عنوان معرف برای شرکت‌هایی که به دنبال کارکنان مستعد هستند، مؤثر واقع شوند. زمانی که در دورۀ بوت‌کمپ برنامه نویسی هستید علاوه بر کسانی که در اطراف خود می‌شناسید، می‌توانید نظر اساتیدی که به شما در حال تدریس هستند را هم جلب کنید و تأثیرگذار باشید.

۵. هر آنچه که شرکت در آن شغل به آن نیاز دارد را انجام دهید.

هنگامی‌که برای شغل درخواست می‌دهید، باید هر چه که قادر هستید برای شرکت انجام دهید را مطرح کنید. نه شرکت برای شما. به‌عنوان‌مثال شما در مصاحبه نباید بگویید که «من به دنبال تیمی هستم که…» و مداوم درباره خود صحبت کنید. اگر مصاحبه‌کننده این سؤال را از شما پرسید، به آن پاسخ دهید، اما باید به کارفرما نشان دهید که می‌توانید هر آنچه آن‌ها نیاز دارند را به‌خوبی انجام دهید. به این فکر کنید که آن‌ها واقعاً به چه چیزی نیاز دارند و سپس تمامی موارد را با هر آنچه در مصاحبه اعلام می‌کنید تطبیق دهید. به آن‌ها بگویید که می‌توانید نیازهای آنان را پوشش دهید.

۷. مهارت‌های اجتماعی را ارتقا دهید.

با صرف‌نظر از مواردی که تاکنون ذکر کرده‌ایم، مهارت‌های اجتماعی دیگر می‌تواند مزیت بزرگی برای شما داشته باشد. برقراری ارتباط خوب نکته‌ای است که همه کارفرمایان به دنبال آن هستند. برقراری ارتباط ممکن است برای همه آسان نباشد. اما این عامل برای دستیابی به شغل مناسب بسیار ضروری است. این کار می‌تواند شما را به کسب تجارب مختلف در زندگی سوق دهد.

۸. دیدگاه شغلی خود را گسترش دهید.

درنهایت پس از اتمام دورۀ بوت‌کمپ این را متوجه شوید که ممکن است برای هر شغلی خوب نباشید. این را بدانید که در این صنعت هر شغلی را که شروع کنید، می‌تواند به شغل ایده‌آل برای شما تبدیل شود. حتی اگر در ابتدا شغل‌ها و اهداف دیگری را برای خود ترسیم کرده بودید. به‌عنوان‌مثال بسیاری از کارآموزان می‌گویند قصد دارند تا در حوزه بازی‌سازی وارد شوند. اگرچه بسیاری از افراد در این زمینه موفق هستند. اما ممکن است شما در این حوزه موفقیتی کسب نکنید. بنابراین با نگاهی باز به تمام شغل‌های مرتبط و غیر مرتبط برنامه‌نویسی نگاه کنید . سعی کنید راهی را انتخاب کنید که بتوانید با خلاقیت خود تحولی را در زمینۀ آن شغل به وجود آورید.

درنهایت امیدواریم که اکنون بینش دقیقی در مورد پیدا کردن کار پس از اتمام دورۀ بوت‌کمپ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *